۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۱۷۶۸۱
امام جمعه دزفول:

حوزه های علمیه با نگاه موشکافانه حرکات گروه های انحرافی را رصد کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول، با اشاره به خطر نفوذ شبهات وهابیت در برخی از افراد جامعه گفت: حوزه های علمیه با نگاهی دقیق و موشکافانه، حرکات گروه های انحرافی را رصد کنند و با پاسخ های مناسب به صیانت از اسلام ناب محمدی (ص) بپردازند.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به نقش ویژه حوزه علمیه در صیانت از مبانی اسلامی و جلوگیری از ایجاد انحراف ها در دین پرداخت و اظهارداشت: رسالت حوزه پاسداری از دین ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه با بیان این که دین و علمای حوزه می توانند همه شبهات مطرح شده از سوی جریان های گوناگون را پاسخ دهند، افزود: حوزه های علمیه با نگاهی دقیق و موشکافانه حرکات گروه های انحرافی را رصد کنند و با پاسخ های مناسب به صیانت از اسلام ناب محمدی(ص) بپردازند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: امروز دشمنان دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از هر شیوه و ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کنند و این وظیفه حوزه علمیه است که با دشمن شناسی به موقع و استفاده از ابزارها و روش های امروزی خود را نسبت به مقتضیات زمان تطبیق دهد.

امام جمعه دزفول در ادامه به عنوان هایی که فرقه های انحرافی در گمراهی جامعه از آن بهره می برند اشاره کرد و گفت: سلفیان و وهابیان عناوینی هستند که متحجران گمراه از آن برای شکاف بین مسلمانان استفاده کرده و خواهان بازگشت اسلام 1400 سال پیش بدون توجه به شرایط و مقتضیات زمانه هستند، اما در عمل حتی دستورات دین را نادیده می گیرند و با جنایات و انحرافات خود چهره اسلام را خدشه دار می کنند.

وی با بیان این که وهابیت، خطرناک ترین فرقه انحرافی دینی در جهان است، ادامه داد: همه علمای اهل سنت که دارای علم هستند این گروه را نفی و بدعت ها و جنایات آن ها را محکوم می کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان جوامعی که هدف این گروه ها قرار دارند را در دو بعد اساسی مورد بررسی قرار داد و افزود: نخستین جامعه هدف فرقه های وهابی مسلمانان هستند که با ایجاد رعب و وحشت آن ها را به پیروی از خود مجبور کرده و در پی نشان دادن چهره ای خشن از اسلام در ذهن مردم جهان هستند./9462/ت303/ب2

ارسال نظرات