۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۱۷۲۵۱
همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)؛

دسته عزاداری طلاب حوزه علمیه زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دسته عزاداری طلاب حوزه علمیه زنجان صبح فردا همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) با حضور امام جمعه زنجان برگزار می شود.
دسته عزاداري طلاب زنجان

حجت الاسلام حبیب ولی خانی، مسؤول بسیج طلاب پایگاه امام خمینی (ره) و معاونت آموزشی حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری دسته عزاداری طلاب حوزه علمیه زنجان در سالروز شهادت امام صادق (ع) خبر داد و گفت: این دسته عزاداری صبح فردا برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه زنجان با پرچم داری حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان چند سالی است که در روز شهادت این امام همام دسته عزاداری با حضور ارادتمندان ایشان برگزار می کند که امسال نیز مانند سنوات گذشته با حضور عموم طلاب و مردم ولایتمدار زنجان برگزار خواهد شد.

 

مسؤول بسیج طلاب حوزه علیمه امام صادق (ع) زنجان در ادامه با اشاره به تفاوت این دسته عزاداری با دیگر عزاداری ها اظهار داشت: وجه تمایز و تفاوت این دسته عزاداری با دیگر برنامه های عزاداری این است که اکثریت بزرگان دینی از جمله امام جمعه زنجان، آیت الله حسینی زنجانی و دیگر بزرگان در سال های گذشته در این دسته عزاداری طلبگی حضور داشته اند که انشاء الله امسال نیز به همین صورت برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام ولی خانی در ادامه افزود: برگزاری دسته عزاداری در این روز نوعی اعلام عزا و تعظیم شعائر الهی است که با این کار ما نیز در غم فراق و از دست دادن این امام همام با ملائکه آسمان هم صدا شده و همچنین در فراق امام زمان خود ناله سر می دهیم.

 

معاونت آموزشی حوزه علمیه امام صادق (ع) در پایان برگزاری چنین برنامه هایی را در جامعه ضروری قلمداد کرد و گفت: برگزاری برنامه های عزاداری عمومی در جامعه دارای اهمیت بسیار بالایی است چرا که به جهانیان و مخصوصا دشمنان این ملت اعلام می کنیم که هر چقدر هم تلاش کنید ما از مقدسات خود دست برنمی داریم و روز به روز نیز آنها را گرامی تر می داریم.

 

گفتنی است؛ این دسته عزاداری ساعت 10 صبح فردا با حضور عموم طلاب، امام جمعه زنجان و مسؤولان حوزه علمیه زنجان از مقابل حوزه علمیه امام صادق (ع) حرکت خواهد کرد. /949/ت303/ب

ارسال نظرات