۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۱۶۴۲۱
آیت الله موحدی کرمانی مطرح کرد؛

ابراز شرمندگی نوجوانی که دو دست و پایش را برای انقلاب داده بود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: ما در انقلابمان چیزهای عجیب زیادی دیدیم، خیلی از کسانی که فرمول‌های علمی را خوب آموخته بودند جبهه نرفتند و حتی برخی از درس‌خوانده‌های حوزه نیز در جنگ حضور نداشتند ولی نوجوانان ما عاشقانه به جبهه رفتند و نه‌تنها جبهه رفتند بلکه انسان احساس می‌کرد که نور الهی در آنان وجود دارد.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی روز گذشته در هفدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور که در تالار امام رضا (ع) دانشکده علوم پزشکی مشهد برگزار شد ضمن ابراز خوشنودی از حضور در جمع دانشجویان، گفت: حقیقتاً گرمی، نشاط، علاقه و عشق به ولایت در دل‌های دانشجویان موج می زند و این سخن باارزشی است که یک جوان در همین دوران جوانی، ایده آلش عشق و محبت به خداست.

ایمان نباید لقلقه زبان باشد

امام‌جمعه موقت تهران به روایتی اشاره کرد که به دو اصل دائمی بودن ارزش‌های دینی برای انسان و همواره مقصر دانستن خود اشاره دارد و عنوان کرد: در بخش اول این روایت آمده است که خداوندا آنچه از ارزش‌های دینی به من داده‌ای دائمی باشد؛ این‌که خداوند ایمان را از انسان می‌گیرد به این دلیل است که از ابتدا ایمانی نبوده، لقلقه زبان بوده است همچون کسانی که در کربلا امام حسین (ع) را یاری نکردند، آنها بنده خدا نبودند بلکه بنده دنیا و منافع مادی خود بودند.

وی به فراز دوم این روایت اشاره کرد و عنوان داشت: امام می‌فرماید: «در هر مرحله از موفقیت که هستی خودت را مقصر بدان، بدان به آن مرحله نهایی از موفقیت نرسیده‌ای»؛ این حالت خوبی است که عزیز دانشجویی بگوید من به ایده آل خود نرسیده‌ام یعنی به دنبال مقام‌های بالاتری هست.

اهمیت دادن به علم دلیل بر کافی بودن آن نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آنان با این حرف خود می‌خواهند بگویند این فرمول‌های علمی، ما را اشباع نمی‌کند، فرمول‌هایی که یاد گرفتیم ما را به مقامات عالیه نمی‌رساند حتی فرمول‌های علوم دینی؛ اسلام به تحصیل علم اهمیت زیادی داده است؛ اما در اسلام این‌گونه نیست که هرچه فرمول‌های علمی را فرابگیرید به مقام عالی نائل شوید.

وی به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: علم نور است که این نور در اختیار خداست و هرکس را شایسته ببیند این نور را در قلب او القا می‌کند؛ هرگاه بخواهیم به این علم برسیم، باید در خود عبودیت ایجاد کنیم، بنده خدا شویم تا خداوند این نور را در ما ایجاد کند.

برخی تحصیل‌کرده‌های حوزه نیز سقوط کردند

آیت‌الله موحدی کرمانی بابیان این‌که از تحصیل‌کرده‌های حوزه علمیه زیاد بوده‌اند که تحصیل کردند، به مرحله اجتهاد رسیدند و به مرجعیت نیز رسیدند اما خودمان در انقلاب شاهد بودیم که سقوط کردند، گفت: این دلیل بر آن است که به این نور نرسیدند.

وی ادامه داد: حتی یکی از آن کلماتی که امام راحل به زبان می‌آورد در کلام آنان نبود، بینش، بصیرت و نور نداشتند، شرط رسیدن به آن نور این است که بنده باشیم.

امام‌جمعه موقت تهران، بندگی را شامل سه عنصر دانست و ابراز داشت: عنصر اول این است که خود را مالک آنچه داریم، ندانیم؛ تمام داشته‌های ما از آن خداست؛ اگر چنین حسی داشته باشیم که خود را مالک ندانیم، درک موضوع انفاق آسان می‌شود.

وی با اشاره به جنایات رخ‌داده در غزه، عنوان داشت: داشتن روحیه انفاق یعنی وقتی می‌گویند مردم غزه دارو و غذا ندارند و ما باید برای آنان غذا و دارو ببریم، در این راه گام برمی‌دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی، عنصر دوم را قائل نبودن تدبیری غیر از تدبیر الهی برای خود دانست و اظهار داشت: اگر خداوند می‌گوید برای رسیدن به این هدف باید از این راه بروید، نباید راه دیگری را پی بگیرید. آمریکا در برابر تدبیر الهی که عزت را نصیب انسان می کند و در برابر این‌که خداوند می‌گوید حکومت با عدل باقی می‌ماند، می‌خواهد با ظلم و خونریزی حکومتش را حفظ کند.

اگر تدبیر الهی باشد، امید را نیز به دنبال دارد

وی با اشاره به شعار دولت که «تدبیر و امید» است، تصریح کرد: اگر دولت ما شعار تدبیر و امید می‌دهد باید مراقب باشد که تدبیرش مطابق با عدل الهی باشد و اگر مقداری تخلف کند، از این راه تخطی کرده است و اگر این تدبیر را اعمال کند، امید نیز به دنبال خواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عنصر سوم را در فکر اجرای فرمان مولا بودن عنوان کرد و ابراز داشت: ما در انقلابمان چیزهای عجیب زیادی دیدیم، خیلی از افرادی که فرمول‌های علمی را خوب آموخته بودند جبهه نرفتند و حتی برخی از درس‌خوانده‌های حوزه نیز در جنگ حضور نداشتند ولی نوجوانان ما عاشقانه به جبهه رفتند که باید گفت نه‌تنها جبهه رفتند بلکه انسان احساس می‌کرد که این نور در آنان وجود دارد.

وی به بیان خاطره‌ای از عیادت یک نوجوان که دودست و دو پای خود را در جنگ ازدست‌داده بود پرداخت و اظهار داشت: من در مواجه با این نوجوان متأثر شدم اما او به من گفت: «فلانی چیزی نشده، ما که کاری نکردیم»، دست‌ها و پاهایش را داده است، به‌جای این‌که بگوید سرنوشت من تا پایان عمر چه خواهد بود، می‌گوید من شرمنده‌ام و نتوانستم وظیفه‌ام را انجام بدهم؛ شما اسم این را چه می‌گذارید؟

توکل بر خدا مانع فریب خوردن می‌شود

آیت‌الله موحدی کرمانی به سوگند شیطان برای فریب دادن تمام فرزندان آدم اشاره کرد و گفت: اما شیطان گفت که توان فریب دادن 5 گروه را ندارم؛ گروه اول انسان‌هایی هستند که به خدا چنگ زده‌اند، خدا را قبول دارند، ذره‌ای از را ه خدا و صراط مستقیم دور نمی‌شوند و در همه امور توکلشان به خداست.

وی، گروه دوم را کسانی عنوان کرد که شب و روز به ذکر خدا مشغول هستند و ادامه داد: گروه سوم کسانی هستند که آنچه برای خود می‌پسندند برای برادر مؤمنش نیز می‌پسندد؛ کسانی که اگر مشکل و سختی برایشان پیش بیاید صابر هستند چهارمین گروهی است که شیطان توان فریب آنان را ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انسان‌هایی که از مصیبت‌ها ابراز رضایت می‌کنند، پنجمین گروه عنوان کرد و افزود: خداوند رضایت را بالاتر از صبر می‌داند همان‌گونه که امام راحل که آقا مصطفی را امید آینده عنوان کرده بودند، پس از وفات ایشان فرمودند: «مرگ مصطفی از الطاف خفیه الهی است».

گفتنی است، هفدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، صبح امروز با حضور اعضا در بیت امام‌جمعه مشهد مقدس و دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی کار خود را آغاز کرد که با حضور 220 نفر از اعضای شورای مرکزی دفاتر کل کشور همراه است، طی دور زو برگزار خواهد شد./9315/202/ع

ارسال نظرات