۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۲۱۶۲۹۳
رییس دفتر شورای نگهبان استان یزد:

ماهواره سبب از هم پاشیده شدن خانواده ها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر شورای نگهبان استان یزد، گفت: متأسفانه ماهواره در اختیار پایگاه‌های شیاطین و صهیونیست‌ها قرار دارد و مانند یک قارچ سمی خطرناک در جامعه اسلامی ما در حال رشد است و تمام مطالب ضد اخلاقی و ضد اسلامی را در اختیار جامعه به ویژه جوانان ما می‌گذارد.
رئيس دفتر شوراي نگهبان استان يزد

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، حجت الاسلام سید ناصر محمدی با اشاره به اینکه سبک زندگی برخاسته از اعتقادات دینی انسان است، اظهار داشت: وقتی یک مسلمان به خداوند، ائمه اطهار(ع) و روز قیامت اعتقاد داشته باشد و مسائل اعتقادی ودینی خود را بر اساس قرآن و احادیث که جدا ناپذیرند تنظیم و به آن عمل کند طبیعتاً در سبک و شیوه زندگی وی تأثیر خواهد گذاشت.


وی تاکید کرد: انسان نمی‌تواند هر جور که دوست دارد زندگی کند هدف انسان از زندگی جلب رضایت خداوند است.


حجت الاسلام محمدی گفت: در قرآن، جا‌مع‌ترین کتاب قانون اسلام، مسائل خوردن، نوع پوشش، حجاب و عفاف، شیوه سخن گفتن و ارتباطات آمده است. فرد با در نظر گرفتن این مسائل می‌تواند متوجه شود که چه چیزی برای او مفید و چه چیزی مضر خواهد بود.

 

رعایت حقوق دیگران برای ایجاد وحدت و آرامش در جامعه واجب است


رییس دفتر شورای نگهبان با بیان اینکه سبک زندگی از نظر فقهی و حقوقی نیز همانند دیگر مسائل وابسته به قرآن است، تصریح کرد: وقتی فردی در جامعه روی به زیادی خواهی داشته باشد و به حقوق خود قانع نباشد و به دیگران احترام نگذارد، حتمأ در زندگی فردی خود دچار مشکل خواهد شد.


وی افزود: از نظر اسلام احترام به دیگران و رعایت حقوق دیگران برای ایجاد وحدت و آرامش در جامعه واجب است.


حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در کل یک فرد مسلمان باید در زندگی اسلامی خود پیرو سبک وشیوه ائمه باشد تا به سعادت دنیا وآخرت برسد و برای آشنایی بیشتر با مسائل دینی و فقهی در زمینه سبک زندگی از کتاب‌های مفاتیح الحیات آقای آیت الله جواد آملی ورساله حقوق حضرت سجاد(ع) نیز می‌توان استفاده کرد.


ماهواره منجر به ازهم پاشیده شدن خانواده‌ها می‌شود

 

رییس دفتر شورای نگهبان استان یزد در خصوص نقش ماهواره در سبک زندگی خانواده‌ها تصریح کرد: متأسفانه ماهواره در اختیار پایگاه‌های شیاطین و صهیونیستها قرار دارد و مانند یک قارچ سمی خطرناک در جامعه اسلامی ما در حال رشد است و تمام مطالب ضد اخلاقی و ضد اسلامی را در اختیار جامعه به خصوص جوانان ما می‌گذارد.


وی ادامه داد: ماهواره بر اخلاق، فکر و روح جوانان تأثیرات مخرب دارد، وجود ماهواره در خانواده بر تمام مسائل زندگی اثرگذار خواهد بود و در خانواده‌ها باعث بی عفتی و از همه مهمتر باعث ایجاد مشکلات در روابط زناشویی می‌شود و در نهایت منجر به ازهم پاشیده شدن خانواده ها در جامعه می‌شود که متأسفانه اکثر خانواده ها از اثرات آن بی‌خبرند.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان افزود: اینکه بعضی خانواده‌ها می‌گویند:"ما از ماهواره استفاده درست داریم" اشتباه است چون ماهواره به خصوص شبکه های فارسی زبان آن خود بخود تأثیرات منفی بر روی خانواده می‌گذارد. افزایش شبکه‌های رسانه ملی که فعلاً در حال اجراست می‌تواند مفید باشد ولی صراحتاً باید گفت بهترین راهکار عدم استفاده از ماهواره است./1328/د101/ب4

ارسال نظرات