۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۱۹۰
صفارهرندی:

الگوی پیشرفت باید برگرفته از گفتمان انقلاب و مبتنی بر ظرفیت های داخلی باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که برای اجرای قانون الهی، الگوی توسعه باید متاثر از گفتمان اسلامی و انقلابی باشد، گفت: در مسیر پیشرفت، باید ضمن پرهیز از توسعه غربی، الگویی با توجه به استعداد و ظرفیت کشور، تابع گفتمان انقلاب و متکی بر ارزش­ها طرح شود.
محمد حسين صفار هرندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه دومین دوره آموزشی تشکیلاتی «خط امام» که شب گذشته در محل رواق شیخ حرعاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به الگوهای اسلامی ـ ایرانی پیشرفت گفت: پیشرفت در مفهوم ایدئولوژیک، مکتب فکری است که در جلوه های مختلف و گفتمان های حاکم بر جوامع غربی نمایان می شود و هرکشوری به ازای گفتمان خویش برای تغییر و تحول مثبت از آن استفاده می کند.

 

وی اظهار کرد: کشورهای اسلامی اگر می­خواهند دچار رکود، ذلت وعقب گرد نشوند، باید حرکتشان در راستای پیشرفت و توسعه  و تحول باشد.

 

صفارهرندی افزود: اکنون مدل پیشرفت کشورها متاثراز دیدگاه­های صاحب نظرانی است که ازغرب وارد شده است و ممکن است برای کشوری مانند ایران، دیدگاه­های کشورهای منطقه ای الگو باشد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برخی مسوولان شاخص کشور، چاره پیشرفت را در تعریف منظومه فکری غرب با توجه به ملاحظات دینی می دانند و معتقدند به جای استفاده ازمدل­های جدید  باید همان راهی را برویم که غرب( آمریکا) رفته است در صورتی که این راه هیچ­گونه تضمینی ندارد.

 

وی تأکید کرد: در مسیر پیشرفت کشور، باید ضمن پرهیز از توسعه غربی، الگویی با توجه  به استعداد و ظرفیت کشور، تابع گفتمان انقلاب و متکی بر ارزش­ها طرح شود.

 

صفار هرندی با بیان این که برای اجرای قانون الهی، الگوی توسعه باید متاثرازنگاه گفتمانی ـ اسلامی وانقلابی باشد، یادآور شد: درنگرش انقلابی، یکی از راهبردهای اصلی، عدالت است اما سخنان تند آقای روحانی خطاب به منتقدان گواه این است که یا الگوی عدالت در بین منتقدان ومعتقدان دولت درحال پس­رفت است و یا الگوی عدالت ازدیدگاه ایشان متفاوت است.

 

وی افزود: الگوی پیشرفت کشور ما تابع منتحب هایی از شریعت ماست؛ در قانون اساسی هیچ قانونی نباید به تصویب برسد مگرآن ­که حجت دینی داشته باشد و به تصویب شورای نگهبان برسد.

 

صفارهرندی اضافه کرد: وجه اشتراک نظام­های لیبرال و سوسیال، اومانیسم است ونظم حاکم برهمه مدل­های توسعه غربی متاثر از این است که انسان جانشین خدا است. در صورتی­ که نگرش رایج در کشورهای اسلامی انسان را خلیفه خدا بر روی زمین می دانند که به اذن خداعمل می کند بنابراین الگوی جوامع غربی در کشورهای اسلامی قابل انطباق نیست.

 

وی خطاب به دانشجویان تأکید کرد: دانشگاه، محیط کسب علم و پیشرفت است؛ عزم وهمت داشته باشید که پایه های گفتمان پیشرفت بر روی دانش استوارشود.

 

یادآورمی شود دومین دوره کشوری «خط امام» با حضور دانشجویان بسیجی از دانشگاه­های سراسرکشور در مشهد برگزار می شود/930/202/ع

ارسال نظرات