۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۱۵۶۳۸
آیت‌الله نمازی در خطبه‌های نماز جمعه:

محاکمه سران اسرائیل خواسته همه ملت‌ها/ تعطیلی شبکه‌های غیر قانونی اقدامی ارزشمند است

خبرگزاری رس اـ نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: در تجاوز یک ماهه اسرائیل به غزه، تحلیل گران نظامی و سیاسی دنیا خروجی تهاجم رژیم اشغالگر قدس به غزه را پیروزی مردم مظلوم و مسلمان غزه اعلام کردند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان امروز در خطبه های این هفته نمازجمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان، گفت: پیروزی در میدانی که یک طرف آن نیروهای هوایی، دریایی و زمینی اسرائیل غاصب و در طرف دیگر آن مردم غیر مسلح و بی دفاع و مظلوم غزه قرار داشتند هرچند منجر به شهادت هزاران نفر از نوزادان، کودکان و زنان مسلمان فلسطینی شد اما پیروز نهایی این نبرد نابرابر مردم مسلمان فلسطین بودند.

 

وی پیروزی در هر میدانی را رفتن و یا ماندن فیزیکی طرف مقابل ندانست و افزود: در صحنه کربلا نیز علی اصغر امام حسین(ع) با شهادت خود فاتح اصلی در برابر یزید به ظاهر پیروز کربلا بود چرا که تا دنیا برقرار است نام امام حسین(ع) بر صحنه گیتی می درخشد و بر زبان ها جاری است.  

 

آیت الله نمازی با اشاره به اعتراف شکست جنگ سیاسی اسرائیل از سوی سیاستمداران و روزنامه نگاران در فلسطین اشغالی یادآورشد: کشتار عده ای نوزاد، کودک و زنان بی دفاع از سوی ارتش مجهزی که دارای نیروهای زمینی، دریایی و هوایی است هنر نیست بلکه هنر ارتش این است که در مقابله با یک ارتش هم تراز خود بتواند به پیروزی برسد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری عقب نشینی ارتش رژیم اشغالگر و جعلی قدس از غزه بدون دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده را شکست مفتضحانه صهیونیست ها خواند و بیان کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در حمله خود به غزه که مدعی تخریب تونل های حماس و رزمندگان مقاومت بود تنها دستاوردی که از تجاوز به غزه به دست آورد، شهادت و مجروح کردن هزاران نوزاد و کودک زنان و مردان غیر نظامی و بی دفاع مسلمان غزه بود که این امر نیز بیانگر خباثت و بی رحمی مدعیان دروغین حقوق بشراست.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: کشتار کودکان و مردم غیر نظامی غزه از سوی رژیم صهیونیستی نشانه قسی القلب بودن نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل است که مشخص نیست در دامن کدام زن و از سینه چه زنی تغذیه شده است.

 

آیت الله نمازی در عین حال یکی از دستاوردهای جنایات رژیم غاصب اسرائیل را در غره بیدار شدن وجدان های ملت های جهان دانست و یادآورشد: زمانی که ماهیت اصلی رژیم خونخوار صهیونیستی برای جهانیان مشخص شد، همه دنیا متوجه شدند چرا امام خمینی چندین دهه قبل آمریکا را شیطان بزرگ نامید و بر محوشدن اسرائیل از صحنه روزگار تأکید داشت.

 

به گفته وی ملت قهرمان ایران طی 35 سال گذشته که با هدایت و رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد می زد دنیا این شعار را نفهمید اما امروز به معجزه امام خمینی و انقلاب اسلامی در تمامی دنیا حتی شهروندان واشنگتن و نیویورک نیز شعار ملت ایران را زمزمه می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان محو و نابودی اسرائیل را یکی از خواسته های تمامی ملت های جهان دانست و تأکیدکرد: روز نابودی اسرائیل دور نیست و آن روز به زودی خواهد رسید که دیگر اثری از اسرائیل بر روی نقشه جهان نباشد.

 

آیت الله نمازی پیروزی ملت مسلمان فلسطین با دست خالی در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل را یک معجزه خواند و افزود: این معجزه اسلام و توکل به خدا و ایمان به خدا است که یک ملت در برابر ارتشی مقتدر و مسلح مقاومت کند و به پیروزی برسد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معرفی سران رژیم اسرائیل به عنوان متجاوز جنگی و محاکمه آنان را یکی از خواسته های ملت های جهان در راهپیمایی های اخیر در حمایت از مردم غزه اعلام کرد.

 

آیت الله نمازی در ادامه با تبریک 17 مرداد روز خبرنگاران به اصحاب رسانه و گرامیداشت و یاد و خاطره  شهید محمود صارمی گفت: کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از خبرنگاران در حمله اسرائیل به غزه بیانگر کار حساس، سخت و طاقت فرسای آنان است.

 

به گفته وی، خبرنگاری یک مسؤولیت بزرگ و حساس فرهنگی و اجتماعی است و نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی جامعه و حلقه اتصال مردم و مسؤولان است.

 

خطیب جمعه کاشان بر دقت و هوشیاری خبرنگاران برای انعکاس رخداد ها و اخبار تأکید کرد و یادآورشد: خبرنگاران نباید بر اساس شایعات نسبت به انعکاس اخبار اقدام نمایند.

 

آیت الله نمازی در ادامه نقش مهم سربازان گمنام امام زمان(عج) در تعطیل کردن شبکه های ضد انقلاب و جاسوسی در آمریکا و انگلستان را یاد آورشد و گفت: شبکه های ماهواره ای سلام، امام حسین و فدک که متاسفانه از سوی برخی از روحانیان در آمریکا و انگلستان مدیریت می شوند با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی اقدام به دامن زدن به اختلافات مذهبی، مبلغ هفته برائت برای مقابله با هفته وحدت، تشدید اختلاف بین شیعه و سنی و اسلام هراسی و شیعه هراسی و ترویج عزاداری های غیر اخلاقی و خرافی و خشن از جمله قمه زنی هستند.

 

لازم به توضیح است در پایان نماز جمعه امروز شهرستان کاشان نمازگزاران کاشانی همزمان با 10 استان دیگر کشور در راهپیمایی خود از مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان انزجار خود از جنایات اسرائیل اشغالگر قدس و حمایت از مردم مسلمان غزه اعلام کردند و با فریاد های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کردند./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات