۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۱۵۵۶۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نقد منصفانه همراه با اخلاق مداری وظیفه اصلی رسانه ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز رسانه ها نقشی اساسی در روند تحولات جامعه دارند و مهم ترین ابزارآگاهی بخشی به جامعه محسوب می شوند، گفت: نقد منصفانه، اطلاع رسانی صحیح و بدون غرض ورزی و پیگیری امورات مهم جامعه توأم با اخلاق مداری از وظایف اصلی رسانه ها است.
حجت الاسلام و المسلمين معلمي، نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع خبرنگاران با گرامی داشت روز 17 مرداد که به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است، گفت: خبرنگاران نماد امانت، مسؤولیت، تعهد و دلسوزی هستند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که روز خبرنگار یادآور اراده عمل مجاهدانه مردان وزنانی است که بازگویی حقیقت و بازتاباندن واقعیت که پرچم رسالت بزرگ اطلاع رسانی رابردوش گرفته وچراغ راه جامعه خود شده اند، تصریح کرد: در پیشاپیش این سلسله راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی مجاهدانی که  در نگارش خبرازخون خویش مایه گذاشتند و در آسمان بلند شهادت و ایثار نام خود را جاودانه ساختند.

 

وی با اشاره به این که این روز عزیز یادآور حماسه آفرینی های آن هایی است که بقای حقیقت رابه فداکردن خود ترجیح دادند، ادامه داد: روز خبرنگار فرصت مناسبی برای شناسایی و بررسی ابعاد و نقش رسانه ها بوده و کسی نمی تواند منکر نقش خطیر رسانه ها باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، افزود: این روزبزرگ تداعی گر حساسیت چشمان بیدار و اذهان روشن است که با قلم توانای خویش، تأثیرات شگرف و تاریخ ساز را در جوامع مختلف سبب می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری، تصریح کرد: بدون تردید آگاه سازی و تنویر افکارعمومی در کنار صیانت از نشر و پردازش صحیح اطلاعات از جمله رسالت های سترگی بوده که با نام خبرنگاران پیوند خورده است.

 

امام جمعه قائمشهر با تاکید بر این که خبرنگاران پرتلاش و صادق رسالت خطیری بر عهده دارند، گفت: خبرنگاران در مسیر ابقای وظایف قانونی در حیطه اطلاع رسانی شفاف و توأم با تعهد و بصیرت، شأن و منزلت رسانه ها را به عنوان رکن چهارم دموکراسی بیش از پیش تحکیم بخشیده و راه شکوفایی دانش و توسعه پایدار را فراهم می سازد.

 

وی با بیان این که امروز رسانه ها نقشی اساسی در روند تحولات جامعه دارند و مهم ترین ابزارآگاهی بخشی به جامعه محسوب می شوند، بیان داشت: نقد منصفانه، اطلاع رسانی صحیح و بدون غرض ورزی و پیگیری امورات مهم جامعه توأم با اخلاق مداری از وظایف اصلی رسانه ها است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: هرجایی که دستگاهی مورد نقد قرار می گیرد لازم است نقاط مثبت آن نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که بر این باوریم طلایه داران راستین خدمت به نظام خبر رسانی در جمهوری اسلامی ایران همواره سعی برآن داشته اند که با تلاش وافر آن چه را که عرضه می دارند ارزش خدایی به خود گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات