۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۱۴۳۱۰
دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان:

مردم در روز قدس ماهیت استکبار جهانی را به جهانیان نشان می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان، گفت: تا زمانی که اسرائیلی ها، سرزمین های فلسطینی را غصب کرده اند، این اعلام انزجار و نفرت هر ساله از سوی مسلمانان برگزار می شود تا ماهیت استکبار جهانی را به جهانیان نشان دهند.
جنايت غزه

یوناتن بت کلیا، دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: حذف هویت ملی و تاریخی ملت های مستقل هدف نهایی ایادی استکبار جهانی است که نتایج خونین و مرگ آور زیادی در اقصی نقاط دنیا و کشورهای مختلف در برداشته است.

 

وی افزود: کوچ اجباری، نسل کشی، تجاوز و ویرانی نتیجه سیاست‌ غلطی قلمداد می شود، که کشورهای غربی با به کار بستن راهکارهای مختلف برای محقق شدن آن تلاش کرده و از ریختن خون انسان های بی گناه و آواره کردن مردم‌ بی پناه دریغ نمی کنند.

 

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان از تخریب اماکن مقدس مسیحیان و از بین بردن آثار باستانی آشوریان از سوی تکفیری ها ابراز تاسف کرد و ادامه داد: این حرکات مذموم، غیر انسانی و نکوهیده در راستای حذف هویت تاریخی و ملی مردم های آزادی خواه انجام ‌می گیرد.

 

وی اضافه کرد: این سیاست های غلط و خونین را دول غربی به گروه های نو ظهور و تازه‌ تاسیس دیکته کرده و از زمان طرح تقسیم حکومت عثمانی تحقق آن را دنبال می کنند، و برای هم سویی بسیاری از کشورهای ضعیف منطقه تلاش بی فرجام داشته اند.

 

یوناتن بت کلیا در ادامه به روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس و مراسم آن تا زمانی که غده سرطانی اسرائیل در میان کشورهای مسلمان قرار دارد، ادامه خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: تا زمانی که اسرائیلی ها، سرزمین های فلسطینی را غصب کرده اند، این اعلام انزجار و نفرت هر ساله توسط مسلمانان برگزار می شود.

 

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان با بیان این که حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به جهانیان می فهماند، اسرائیلی ها در سرزمین های غصبی فلسطینیان انواع جرم و جنایت را انجام می دهند، خاطر نشان کرد: در دو هفته اخیر اسرائیلی ها در سایه بی اعتنایی مدعیان حقوق بشر، مردم مسلمان و بی دفاع غزه را به خاک و خون کشیده اند و حدود هزار کشته و چهار هزار نفر زخمی به دنبال داشته است.

 

وی تصریح کرد: مردم باید امسال با حضور پر رنگ تر و با شکوه تر، نفرت و انزجار خود را از این قاتلان اطفال به جهانیان نشان دهند.

 

حضور اقلیت های مذهبی در روز قدس ادیان الهی را مقابل توطئه های صهیونیست متحد می کند

 

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در ادامه با محکوم کردن عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه با دعوت از آحاد مردم به خصوص اقلیت های مذهبی کشور برای حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور اقلیت های مذهبی در راهپیمایی این روز، ادیان الهی را مقابل توطئه های صهیونیست و هم فکرانش متحد می کند.

 

وی با بیان این که روز جهانی قدس متعلق به پیروان همه ادیان الهی است، افزود: مردم آزادی خواه سراسر جهان پرشور تر از گذشته در راهپیمایی این روز شرکت می کنند.

 

یوناتن بت کلیا ادامه داد: اقلیت های مذهبی ایران هر ساله حضور چشم گیری در راهپیمایی روز قدس داشته اند و بدون شک امسال نیز با توجه جنایات اخیر در غزه حضور پررنگتری خواهند داشت./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات