۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۲۱۳۳۳۷
همزمان با سالروز تأسیس مسجد مقدس جمکران؛

دستگاه‌های فرهنگی فعال قم در برنامه‌های نیمه شعبان معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالروز تأسیس مسجد مقدس جمکران همزمان با 17 رمضان المبارک با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد.
مسجد جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سالروز تأسیس مسجد مقدس جمکران شامگاه بیست و چهارم تیرماه سال 93 همزمان با 17 رمضان المبارک با حضور حجج‌ اسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد جمکران و سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) و مسؤولان فرهنگی استانی و کشوری برگزار شد.

در این مراسم افزون‌بر سخنرانی تولیت و معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از مسؤولان فرهنگی استان که در مراسم نیمه شعبان حضور فعال داشته و برای برگزاری این مراسم تلاش و کوشش کرده بودند تقدیر و تجلیل شد.

حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تقدیر از تلاش تمام دستندکاران برای برگزاری هر چه بهتر مراسم نیمه شعبان گفت: مسجد مقدس جمکران یک مسجد جهانی به شمار می‌آید.

وی افزود: در نماز این مکان مقدس صد بار «ایاک نعبد و ایاک نستعین» را بیان می‌کنیم که این بندگی خدا به سبک مهدوی را به ما می‌آموزد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری برای گسترش و ترویج مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: این مکان مقدس یک مکان مطمئن برای ترویج مسائل فرهنگی است.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران را از قطب‌های فرهنگی کشور دانست و بیان داشت: تأسیس بلوار پیامبر اعظم(ص) به عنوان بزرگترین بلوار معنوی جهان تشیع سبب گره خوردن این دو قطب فرهنگی به یکدیگر شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران کارهای فرهنگی را سبب تعالی نظام اسلامی خواند و گفت: استفاده از فرصت‌های فرهنگی عظیم حرم کریمه اهل‌بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران به عنوان قطب‌های معنوی سبب تعالی نظام اسلامی می‌شود.

گفتنی است، در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های استانداری، شهرداری، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، فرمانداری، خیرین، مسؤولان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) و دیگر مسؤولان استان قم تجلیل شد./993/پ202/س

ارسال نظرات