۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۹
کد خبر: ۲۱۱۹۰۶
سلسله مباحث تفسیر زیارت جامعه کبیره(7)؛

آیت الله موسوی جزایری: جنایت های عراق و سوریه هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به ارادت اهل سنت نسبت به اهل بیت اظهار داشت: این وحوشی که با نام وهابیت جنایاتی را در عراق و سوریه انجام هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد.
آيت الله موسوي جزايري، سيماي سحرخيزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سحرگاه شنبه، چهاردهم تیر ماه، در هفتمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت «وَخَزَنَةً لِعِلْمِهِ وَمُسْتَوْدَعا لِحِکْمَتِهِ وَتَرَاجِمَةً لِوَحْیِهِ وَأَرْکَانا لِتَوْحِیدِهِ وَشُهَدَاءَ عَلَى خَلْقِهِ وَأَعْلاما لِعِبَادِهِ وَمَنَارا فِی بِلادِهِ وَأَدِلاءَ عَلَى صِرَاطِهِ عَصَمَکُمُ اللَّهُ مِنَ الزَّلَلِ » اظهار داشت: از ویژگی های ائمه اطهار این است که این بزرگوران مخازن علم خدا هستند و این مسأله منشأ امامت آن ها است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به روایتی از کتاب «فی مجمع الزوائد» نوشته ابن حجر هیثمی پیرامون جانشینی امام علی(ع) اظهار داشت: این روایت از سلمان فارسی این گونه روایت شده است که یک روز که از حضرت پیامبر سوال کردم یا رسول الله هر پیامبر جانشینی دارد و جانشین شما کیست؟ حضرت سکوت کرد بعد از مدتی مرا دید صدا زد یا سلمان! به سرعت به جانب حضرت دویدم گفتم بلی یا رسول الله. حضرت فرمودند که سلمان می دانی وصی موسی که بود؟ گفتم بلی، یوشع بن نون؛ فرمود: چرا ایشان وصی موسی است گفتم: به دلیل این که ایشان دانا ترین فرد در بین امت موسی بوده است، حضرت فرمود که بدان وصی و جانشین من، محل اسرار من، و بهترین کسی که بر جای می گذارم علی بن ابی طالب(ع)  است.

امام جمعه اهواز به کتاب «حلیه الابرار» نوشته ابونعیم از علمای اهل سنت اشاره کرد و گفت: در این کتاب حدیثی به نقل از انس بن مالک نقل شده است که مضمون آن این است که روزی «رسول خدا(ص) گفتند که ای انس برای من آب وضو آماده کن، سپس برخاسته و دو رکعت نماز به جای آوردند و گفتند: ای انس نخستین کسی که از این در داخل شود اوست امیرالمؤمنین و سید المسلمین و خاتم الوصیین».

وی در ادامه گفت: انس می‏گوید: من با خود گفتم: بار پروردگارا مردی که فی الحال وارد می‏شود و دارای چنین صفاتی است را مردی از قبیله من که طائفه انصار مدینه‏اند قرار ده، ولی این خواهش را کتمان نمودم. در همین فکر بودم که علی بن ابیطالب(ع) وارد شد. حضرت رسول‏الله فرمودند: ای انس کیست؟ گفتم: علی است. حضرت برخاستند و با نهایت خوشحالی دست به گردن علی (ع) انداخته و او را در آغوش مهر و محبت‏خود می‏فشرد، و صورت به صورت علی می‏مالید

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: علی بن ابیطالب عرض کرد: ای رسول خدا من در این حال دیدم از شما کاری سر زد که تا به حال به چنین کیفیت سر نزده بود.حضرت فرمودند: چرا چنین نکنم؟ در حالی که تو هستی که از عهده عهود و مواثیق و دیون من بر می‏آئی، تو هستی که صدای مرا به گوش عالمیان می‏رسانی، تو هستی که در اختلافات واقعه بعد از من حقیقت امر را بر مردم آشکارا می‏کنی.

امام جمعه اهواز با بیان این که احادیث ذکر شده که دلالت بر ولایت امیرالمؤمنین(ع) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) دارد از کتاب های علمای اهل سنت ذکر شده، گفت: دلیل انتخاب علی بن ابیطالب(ع) اعلم بودن او نسبت به دیگر انسان های روی زمین بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به ارادت اهل سنت نسبت به اهل بیت اظهار داشت: این وحوشی که با نام وهابیت جنایاتی را در عراق و سوریه انجام هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد./9464/پ203/ب2

ارسال نظرات