۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۱۱۴۷۳

علمی که منجر به خداشناسی شود، الهی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: اگر تعلیم و تعلم باعث شود انسان به سوی خدا هدایت شود کلاس درس، آزمایشگاه و کارگاه تبدیل به کارگاه خداشناسی خواهد شد.
جلسه اساتيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عمران عباس‌پور، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان امروز در کارگاه دانش افزایی اساتید این مرکز آموزش عالی که به مناسبت فرا رسیدن در ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار داشت: مهم ترین اثر ماه مبارک رمضان برکتی است که خداوند متعال ارزانی داشته است.


وی با بیان این‌که هر کس به اندازه میزان معرفت خود از برکات و فیوضات این ماه مبارک بهره می گیرد، خاطرنشان کرد: لحظات ماه ضیافت الهی سراسر نور و رحمت است، مبادا این روزها و شب های معنوی را به بطالت سپری کنیم و از پایان رمضان حسرت این لحظات را بخوریم.


حجت الاسلام عباس‌پور با اشاره به زندگانی دانشمندان اسلامی مانند ابن سینا، گفت: زندگی پربرکت توفیقی الهی است، در این ماه عزیز از درگاه خداوند متعال بخواهیم که زندگی بابرکت نصیبمان کند تا بتوانیم با بهره مندی از آن بیش از پیش به درگاه حق تعالی تقرب جوییم.


 مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: علم مایه هدایت و نوری است که خداوند متعال به کسی که می خواهد هدایتش کند، می دهد و اگر این تعلیم و تعلم باعث شود انسان به سوی خدا هدایت شود کلاس درس، آزمایشگاه و کارگاه تبدیل به کارگاه خداشناسی خواهد شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب ارزش های الهی بر ارزش های نظام کفر بود، ملت برای احیای معارف اسلامی و تکریم شعائر دینی قیام کردند و علیه مظاهر نظام مبتذل کفر شوریدند.


 حجت الاسلام عباس‌پور با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، خواستار حضور و ایفای نقش پر رنگ تر اساتید در عرصه فرهنگی دانشگاه شد و افزود: به تعبیر رهبر انقلاب، فرماندهان جبهه فرهنگی، اساتید دانشگاه هستند.


مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با تشریح فتنه‌های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی ایران تصریح کرد: امروز دشمنان با تهاجم فرهنگی همه جانبه ما را به چالش کشیده اند، با چنین اوصافی نیازمندحضور حداکثری و فعال تر اساتید دانشگاه در جبهه فرهنگی هستیم.


گفتنی است، این کارگاه دانش افزایی از هفتم تیر آغاز شده تا 16 ماه جاری در دو گروه با موضوعات "اخلاق حرفه ای و تاریخ علم" در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار خواهد می شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات