۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۱۱۴۶۲
بیانیه آیت الله نمر از زندان‎های عربستان:

صبر و استقامت بر مشکلات از شرایط دوری انسان از آتش جهنم است

خبرگزاری رسا ـ عالم شیعه بازداشت شده در زندان‎های عربستان با تاکید بر توجه به برکات ماه مبارک رمضان بیان داشت که صبر و استقامت در برابر مشکلات از شرایط دوری انسان از آتش جهنم است.
آيت الله نمر باقر النمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ نمر النمر روحانی شیعه بازداشت شده در عربستان طی بیانیه‎ای به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فرصتی برای تامل، بررسی گذشته و نتایج آن و برنامه ریزی برای آینده است.


وی افزود: به صدا در آمدن زنگ صبر، اراده، اصلاح نفس،‌ طهارت روح، تغییر نوع تفکر و توبه بخشی از برکات ماه رمضان است.


آیت الله نمر همه مسلمانان را به بهره‎مندی هرچه بیشتر از ماه رمضان دعوت کرد و اظهار داشت: برادران و خواهران مومن باید از غفلت و غرور، بی مبالاتی، هرج و مرج و فحشا دوری کنند.


وی شرط رسیدن به جایگاه بالای معنوی را پالایش نفس از گناهان و انجام اعمال نیک برشمرد و تصریح کرد: مومنان باید از نور عقل بهره ببرند و اجازه ندهند که شهوات و غرض‎های دنیایی سبب گمراهی آنان شود.


این روحانی شیعه بازداشت شده در زندان‎های عربستان، قرائت و تامل در آیات قرآن کریم،‌ توجه به نعمت‎های الهی، صبر،‌ استقامت در مسیر دین، التزام عملی به ترک محرمات و انواع گناهان را از اقدامات لازم به جهت دوری انسان از آتش جهنم خواند.


گفتنی است دادستان کل عربستان با متهم کردن آیت الله النمر به "تحریک معترضان برای ارتکاب اقدامات تروریستی"، وی را به محاربه متهم کرد و درخواست اعدام کرده است.

 

دادستانی عربستانی این روحانی 55 ساله شیعی را همچنین به تحریک مخالفان عربستانی به قتل نیروهای امنیتی، ایجاد فتنه و اخلال در امنیت کشور و وحدت ملی با ایراد خطبه های نماز جمعه متهم کرد.


شیخ نمر از چند ماه گذشته تاکنون به اتهام ایجاد فتنه و آشوب در کشور در منطقه العوامیه در سلول‌های انفرادی بازداشت است. مردم عربستان بارها در مناطق مختلف این کشور با برپایی تظاهرات آزادی وی را خواستار شده بودند./994/ب902/د

ارسال نظرات