۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۱۱۳۰۵
استاد حوزه علمیه لرستان:

وجود مرجعیت دینی در عراق مهم ترین عامل شکست داعش است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که مسلمانان برای مقابله با گروه های تکفیری هوشیار باشند، گفت: وجود مرجعیت دینی در عراق مهم ترین عامل شکست داعش است.
گروه تروريستي داعش

حجت الاسلام مصطفی طاهری، استاد حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به جنایات گروه های تروریستی در عراق، بیان داشت: تکفیری ها چهره ای از اسلام به نمایش گذاشته اند که متناسب با دین نیست.

وی با بیان این که آمریکا و اسراییل غاصب گروه های تکفیری را پرورش داده اند، افزود: تکفیری ها دستاویزی برای مستکبران جهانی در این مسیر هستند.

این کارشناس معارف اسلامی در لرستان با اشاره به این که گروه های تکفیری از حمایت همه جانبه کشورهای غربی برخوردار شده‌اند، عنوان داشت: باید این دست های پنهان در پشت گروه های تکفیری را به جهانیان معرفی کرد.

وی با اشاره به این که آمریکا به دنبال منافع خویش در منطقه است، یادآور شد: اقداماتی که گروه های تکفیری داعش انجام می‌دهند از آنجایی نگران کننده است که با نام اسلام دست به جنایت می‌زنند.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که گروه های تروریستی به دنبال اسلام هراسی هستند، خاطرنشان کرد: گروه های تکفیری با این اسلام هراسی، وحدت مسلمانان را نشانه گرفته‌اند.

این استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که وحدت ملی در عراق برای مقابله با جریان تکفیری داعش پررنگ تر شده است، بیان داشت: مسلمانان برای مقابله با گروه های تکفیری هوشیار باشند.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر عراق، یادآور شد: حضور مرجعیت دینی در عراق مهم ترین عامل پیشگیرانه و شکست داعش می شود.

حجت الاسلام طاهری در ادامه با بیان این که دشمنان می خواهند با نقشه های خویش مسلمانان را درگیر افراط و تفریط  کنند، تصریح کرد: حفظ وحدت مسلمانان شیعه و سنی در مقابله با این گروه های تروریستی ضروری است./9451/ت302/ب2

ارسال نظرات