۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۱۰۵۵۵
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

بیش از 900 مسجد چهارمحال و بختیاری غبارروبی می شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان این که هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان، مساجد کشور غباروبی می شود تا همه چیز برای استقبال از ماه مبارک آماده و مهیا باشد، تصریح کرد: امسال با آغاز دهه تکریم مساجد، بیش از 900 مسجد در این استان غبارروبی و عطر افشانی می‌شوند.
حجت الاسلام ملک محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام علی رضا ملک محمدی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری، صبح امروز با شرکت در مراسم غباروبی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرکرد، با بیان این که هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان، مساجد کشور غبارروبی می شود تا همه چیز برای استقبال از ماه مبارک آماده و مهیا باشد، تصریح کرد: هر ساله با آغاز دهه تکریم مساجد، بیش از 900 مسجد در این استان غبارروبی و عطر افشانی می‌شوند.

 

این مقام مسؤول اضافه کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری در جای جای این استان ولایت‌مدار، در کنار آماده‌سازی مساجد برای انس و الفت بیشتر مؤمنان در ماه مبارک رمضان سعی می‌کنند غبار دل‌های خود را نیز بشویند تا با قلب‌هایی پاک و دستان پر از عطر محبت، عشق و صفا رو به سوی تقوا و پارسایی و ضیافت الهی بروند تا از خوان گسترده باری تعالی بهره ببرند.

 

وی خاطرنشان کرد: با همراهی خادمان مساجد بسیاری از مؤمنان به ویژه بانوان پرتلاش در روزهای گذشته کوشیده‌اند تا به هر شکل ممکن با شست‌وشوی فرش‌ها و پوشیدنی‌های مسجد همچنین عطرافشانی و غبار‌گیری از گوشه و کنار مساجد همراه با مومنان خود را مهیای حضور در ضیافتی کنند که تا چند روز آینده گستره آن عالم اسلام و جهان را فرا می‌گیرد.

 

حجت الاسلام ملک محمدی افزود: مسجد نخستین و اثر‌گذارترین پایگاه در مکتب اسلام به شمار می‌رود و علی‌رغم توسعه امروز جهان نقش مسجد بی‌بدیل و اثر‌گذاری آن در اصلاح جامعه نقشی بدون رقیب است؛ بنابراین توجه به مسجد به عنوان یک امر لازم در شرایط امروز زندگی ما ضروری است.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره از مساجد به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نظام یاد کرده‌اند و از مسؤولان خواسته‌اند تا نگرشی راهبردی به مساجد داشته و بدون برنامه‌ریزی کاری در این زمینه انجام ندهند.

 

وی اضافه کرد: در همین راستا شایسته است ائمه جماعات به کارکردهای مساجد توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم در راستای رسیدن به مسجد طراز اسلامی گام‌های اساسی‌تری برداریم.

 

حجت الاسلام ملک محمدی تصریح کرد: برگزاری مراسم غبار‌روبی و بهداشت مساجد امری مهم در جامعه اسلامی است که به یقین آثار معنوی فراوانی به همراه دارد و البته از طرف دیگر نیز فعالیت در زمینه بهداشت و پاکیزگی در مساجد اجر و ثوابی خاص و آثار روحی و روانی معنوی به همراه دارد./9457/پ202/ب

ارسال نظرات