۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۱۰۳۳۳
با حضور امام جمعه موقت تهران؛

حرم مطهر برادر امام رضا در بجنورد غبارروبی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد، حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران غبارروبی شد.
غبارروبي حرم برادر امام رضا(ع) در بجنورد- حضرت سيد عباس(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح یکشنبه همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد، مراسم غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام یدالله حبیبی، رییس شورای برنامه ریزی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور و شماری از مسؤولان استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران در این مراسم معنوی اظهار کرد: امامزادگان کانون های نور و معرفت هستند و حضور مردم در این اماکن مقدس و زیارت آنها سبب می شود تا حلقه اتصال مسلمانان با این کانون های الهی حفظ و محکم تر شود.

 

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان و نقش الگوهای دینی در مقابله با این تهاجم، اضافه کرد: مردم باید سیره ائمه معصومین و امامزادگان(ع) را در زندگی فردی و اجتماعی پیشه خود کنند تا خدای نکرده در دام دشمنان گرفتار نشوند.

 

به گفته وی امروز دشمنان اسلام و نظام اسلامی با تمام توان خود سعی می کنند در جبهه فرهنگی به جنگ اسلام بیایند تا با تهی کردن درون جوانان و ملت های مسلمان از آموزه های اسلامی به اهداف خود برسند.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که نخستین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان این است که دشمن را به داخل خانه های خود راه ندهیم، افزود: تهاجم فرهنگی که با استفاده از ابزارهای نوین نظیر ماهواره و سایت های مخرب اینترنتی بر علیه جوانان مسلمان صورت می گیرد؛ نباید از سوی مسلمانان مورد استقبال واقع شود بلکه باید سعی کنیم تنها از نکات مثبت و مناسب تکنولوژی های نوین استفاده کنیم.

 

وی برگزاری جلسات دینی و معنوی و حضور جوانان در اماکن متبرک و امامزاده ها را یکی از راه های بیمه کردن جوانان در برابر آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: دست هایی که در مراسم های مذهبی و عزاداری امام حسین(ع) سینه بزند و چشمانی که در این گونه مراسم ها گریان شوند؛ بی شک برای مدتی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه می شود اما باید والدین مراقب باشند دشمنی که از در رانده شده از پنجره وارد نشود.

 

حجت الاسلام یدالله حبیبی، رییس شورای برنامه ریزی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این مراسم با بیان این که مهم ترین سرمایه ما ولایت است، افزود: در هر مکانی که امامزاده و یا بقعه متبرکی وجود دارد؛ یعنی در آن جا پرچم ولایت برافراشته شده و مردم بر گرد این پرچم جمع می شوند و از آرمان های اسلامی خود دفاع می کنند.

 

وی با بیان این که باید امامزاده ها و اماکن مقدس کشور بیش از پیش تکریم شوند، افزود: باید با برنامه ریزی های مناسب زمینه حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در امامزاده ها فراهم شود تا بنا به فرموده مقام معظم رهبری بقاع متبرک به قطب های فرهنگی تبدیل شوند که خوشبختانه در این زمینه انجام قدامات مناسبی آغاز شده است.

 

گفتنی است، دهه آخر ماه شعبان یعنی از بیستم تا پایان این ماه به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام گرفته است.

 

در استان خراسان شمالی 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده و نیز هزار و 176 مسجد و حسینیه وجود دارد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات