۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۰۹۴۹۳
آیت الله شبستری تأکید کرد:

ضرورت تسلط طلاب به مسائل روز و پاسخگویی به شبهات دشمنان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که طلاب باید نسبت به مسائل روز، مجاهدت در تحصیل، اخلاص در نیت و عمل و مخاطب شناسی آگاهی داشته باشند، گفت: طلاب ضمن آشنایی با مسائل فقهی و حوزوی باید نسبت به مسائل روز و پاسخ به القائات غلط دشمنان مسلط باشند.
آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه آذربایجان شرقی در تبریز، اظهار داشت: با توجه روایات و احادیث معتبر وارده؛ رسالت علما نه تنها افضل از عمل عابدان است، بلکه برتر از خون شهداست.


وی با تشریح خدمات روحانیت در طول تاریخ خاطرنشان کرد: حفظ استقلال، آزادی و امنیت کشور مرهون مجاهدت علمای شیعه است، از فتوای میرزای شیرازی در تحریم استعمال توتون و تنباکو گرفته تا نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی همه نشان دهنده احساس مسؤولیت روحانیت نسبت به ملت و کشور است.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود توصیه هایی برای طلاب علوم دینی داشت که گفت: آن روحانیانی عهده‌دار و وارث رسالت انبیای الهی هستند که اولا عالم باشند، در ثانی متقی باشند، باید توجه داشت که لازمه معلم بودن، عالم بودن است، البته علم بدون تزکیه و تهذیب نیز فایده ای نخواهد داشت.


آیت الله شبستری آگاهی نسبت به مسائل روز، مجاهدت در تحصیل، اخلاص در نیت و عمل و مخاطب شناسی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در شرایطی که با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان اسلام و تشیع مواجه هستیم، طلاب ضمن آشنایی با مسائل فقهی و حوزوی بایستی نسبت به مسائل روز و پاسخ القائات غلط دشمنان آگاهی داشته باشند.


وی ایام تعطیلات تابستان را بهترین فرصت برای مطالعات متفرقه و جبران عقب‌ماندگی های تحصیلی دانست و گفت: نوک پیکان حمله فرهنگی و عقیدتی دشمن متوجه ولایت فقیه است، طلاب علوم دینی باید هم ادله و هم تاریخچه مبحث ولایت فقیه را بدانند تا بتوانند در مقابله شبهه‌اکنی رسانه‌های معاند پاسخگو باشند.


امام جمعه تبریز لازمه سربازی امام زمان(عج) را مجاهدت در تحصیل دانست و تصریح کرد: جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند علمای فاضل و مهذب است، دیگر درس خواندن معمولی برای مقابله با هجمه روزافزون تبلیغی دشمنان اسلام کافی نیست، این در حالیست که بسیاری از نقاط کشور نیز فاقد روحانی هستند.


سه هزار طلبه در آذربایجان شرقی تحصیل می کنند


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آماری از وضعیت حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: حدود 3 هزار روحانی و مبلغ در استان فعالیت دارند که از این تعداد 800 نفر مربوط به شهر تبریز است.


وی افزود: حدود 3 هزار طلبه برادر نیز در حل تحصیل هستند که از این تعداد 1500 نفر در مدارس علمیه تبریز مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هسنتد، افزون بر این 100 طلبه از کشور جمهوری آذربایجان نیز در نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه تبریز تحصیل می کنند.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که 1600 طلبه خواهر در استان تحصیل می کنند و حوزه علمیه خواهران استان 880 فارغ التحصیل داشته است، گفت: رکود حوزه های علمیه استان در دهه اخیر برطرف شده و در آینده نزدیک شاهد شکوه حوزه علمیه آذربایجان خواهیم بود.


گفتنی است، در پایان این مراسم 27 طلبه مدارس علمیه آذربایجان شرقی با دستان حضرات آیات نوری همدانی و مجتهدشبستری ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات