۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۲۰۹۴۸۹
نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله:

تعیین زمان ظهور برای انحراف مردم از واقعیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه برخی زمان ظهور امام را مشخص می‌کنند تا ذهن مردم را منحرف کنند، گفت: زمان ظهور امام عصر(عج) را فقط خدای تعالی می‌داند و هر کس که برای ظهور، زمان مشخص کند، کذاب و دروغ‌گویی بیش نیست.
حجت الاسلام گواهي، مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله(ص( تهران بزرگ در جشن میلاد امام زمان(عج) که عصر جمعه 23 خردادماه در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد، ضمن تبریک این عید بزرگ به برخی از ویژگی‌های ظهور امام عصر(عج) اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های ظهور امام زمان(ع) به کمال رسیدن علم و دانش و دستیابی انسان به دانش کامل است.
وی افزود: در روایات متعددی اشاره شده است که بشر تا قبل از ظهور امام عصر(عج) تنها دو حرف از دانش را کشف می‌کند و پس از ظهور، 25 حرف دیگر نیز در اختیار انسان قرار می‌گیرد و این خود از شگفتی‌های آن زمان است که امروز که عصر انفجار اطلاعات و علوم است و با وجود همه امکانات و فن‌آوری‌هایی که توسط انسان کشف و اختراع شده است، تنها بخش بسیار ناچیزی از علوم توسط انسان به دست آمده است.
حجت‌الاسلام گواهی به روایاتی که درباره ظهور نقل شده است، اشاره کرد و گفت: هنگامی که صبح ظهور فرا می‌رسد، حضرت بر دیوار کعبه تکیه داده و ندای الله‌اکبر و لا اله الا الله و  «انا المهدی» را سر می‌دهند و این ندا را همه عالم بدون واسطه خواهند شنید.
وی از فراوانی و وفور نعمت به عنوان ویژگی دیگر بعد از ظهور حضرت ذکر کرد و گفت: در آن زمان فقر و گرسنگی و احتیاج مفهومی نخواهد داشت و ثروت به طور عادلانه میان همه مردم تقسیم می‌شود و اگر کسی برای رفع نیاز دست در جیب دیگری کند و چیزی بردارد، کسی اعتراض نخواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله(ص( به ویژگی مهم دیگر حکومت حضرت مهدی(عج) اشاره و تصریح کرد: امنیت نعمت بزرگی است که فقدان آن در دنیای امروز کاملاً احساس می‌شود و بروز جنگ‌های مختلف و کشتار بی‌رحمانه انسان‌ها و از میان رفتن امنیت و آرامش در جهان عرضه را بر بشر امروزی تنگ کرده است. اما بعد از ظهور حضرت حجت(عج) امنیت و آرامش بر جهان مستولی شده و در روایات آمده است که یک زن جوان با جواهرات فراوان می‌تواند به تنهایی از شرق به غرب عالم برود بدون آن‌که هیچ ترس و هراسی داشته باشد.
وی در پاسخ به این‌که برخی‌ها سوال می‌کنند، این همه دعا و تضرع و جشن و اظهار ارادت به حضرت مهدی(عج) چه فایده‌ای دارد وقتی که نمی‌دانیم حضرت کجا به سر می‌برند، گفت: در روایتی از رسول گرامی اسلام آمده است که حضرت می‌فرمایند، اگر کسی فرزندم مهدی(عج) را دوست داشته باشد، ولی در زمان ظهورش از دنیا رفته باشد، مانند کسی است که در رکاب من شمشیر زده است.
حجت‌الاسلام گواهی ادامه داد: قطعاً شهدای عزیز ما، بزرگان، امام راحل(ره)، پدران و مادران و همه کسانی که عشق به امام عصر(عج) را در دل داشتند و برای حضرت دعا می‌کردند و دعای عهد می‌خواندند در زمره یاران ایشان قرار دارند، حتی اگر قبل از ظهور ایشان از دنیا رفته باشند.
وی با اشاره به این‌که معمولاً غروب روزهای جمعه انسان احساس می‌کند که دلش گرفته است، گفت: علت آن است که بنا بر روایات، عصر جمعه‌ها اعمال ما را محضر امام زمان(عج) عرضه می‌کنند و وقتی در آن گناه و معصیت نوشته شده باشد حضرت ناراحت می‌شوند و به وطر طبیعی، قلب دوست‌داران آن حضرت نیز با ناراحتی ایشان محزون خواهد شد. لذا باید تلاش کنیم که با گناه و نافرمانی خداوند، قلب آقا را نشکنیم.
وی در این باره به داستانی از علامه بحرالعلوم اشاره کرد و گفت: علامه بحرالعلوم نقل می‌می‌کند، «عصر جمعه ای دلم بسیار گرفته بود با خود گفتم به سرداب امام زمان(عج) بروم و با حضرت درددل کنم. همین‌طور که از پله‌های سرداب پایین می‌رفتم، می‌گفتم، یا امام زمان(عج)! آیا می‌شود چهره زیبای شما را ببینم و صدای دلنشین شما را بشنوم؟ در این زمان صدایی شنیدم که فرمود، بین ما (امام زمان) و شما هیچ حائلی نیست مگر اعمال و رفتارتان که می‌تواند مانعی برای دیدار و ارتباط شما با ما باشد.» ما باید به اعمال و رفتارهای خود در زندگی مراجعه کنیم؛ ما امام را می‌بینیم اما از آن لذت نمی‌بریم، چون ایشان را نمی‌شناسیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله(ص( به برخی از القاب حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: صاحب‌الامر، صاحب‌الزمان، صاحب‌السر و مضطر از القاب امام مهدی(ع) هستند که درباره مضطر باید گفت یعنی کسی که خود حالت اضطرار دارد و امام عصر(عج) می‌فرمایند، من هم نمی‌دانم کی ظهور می‌کنم و امر ظهور تنها با نظر پروردگار است. البته دعا و رفتار و اعمال ما در این زمان تأثیر دارد.
وی با اشاره به ادعای برخی از افراد که مدعی ارتباط با امام عصر(عج) و دیدار با ایشان هستند، خاطرنشان کرد: امر دیدار و ارتباط با حضرت کلیشه‌ای و به صورت عادی نیست که تصور کنیم حضرت در نقطه مشخصی سکونت دارند و بتوان ایشان را دید، بلکه این حرف‌های کذبی است که نباید آنها را باور کرد. از طرف دیگر، فردی که با امام زمان(عج) ارتباط دارد، این اسرار الهی را جار نمی‌زند و به مردم نمی‌گوید و در قلب خود حفظ کرده و بروز نخواهد داد.
حجت‌الاسلام گواهی به شبهه دیگری در زمینه ظهور اشاره کرد و گفت: برخی اعتقاد دارند باید در دنیا فسق و فجور را گسترش داد و دست روی دست گذاشت و کاری نکرد که این تفکر هم غلط و انحرافی است و هدف آن منحرف کردن اذهان مردم و به ویژه جوانان از اندیشه الهی انتظار است.
وی اضافه کرد: برخی هم زمان ظهور امام را مشخص می‌کنند تا بدین‌وسیله ذهن مردم را منحرف کنند. در روایات متعدد آمده است که زمان ظهور امام عصر(عج)را فقط خدای تعالی می‌داند و هر کس که برای ظهور، زمان مشخص کند، کذاب و دروغ‌گویی بیش نیست.
نماینده ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله(ص( با بیان برخی از علائم ظهور امام عصر(عج) گفت: در کتاب شریف بحارالانوار جلد 52، بیش از پنجاه نشانه برای ظهور امام نقل شده است که از میان آنها می‌توان به گسترش فحشا و منکر، لاابالی‌گری، عدم تقید به مسائل شرعی، مال حرام، فراوان شدن جنگ و خونریزی و آسان شدن کشتار انسان‌ها اشاره کرد.
وی در همین زمینه تصریح کرد: انچه که امروز در عراق، سوریه و بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اسلامی‌ می‌بینیم نشان از پلیدی و غلبه شیطانیت بر ذات انسانی برخی از افراد از خدا بی‌خبر دارد که امنیت و آسایش مردم را سلب کرده‌اند و همان‌وط که امام زمان(عج) به علامه بحرالعلوم فرموده‌اند که «خدا را به عمه جان‌مان زینب(س) سوگند بدهید که فرج ما را نزدیک گرداند»، وظیفه همه مومنین، شیعیان و منتظران است که برای تعجیل در امر ظهور آن حضرت دعا کرده و با اعمال نیک و دوری از گناه و معصیت، برای ظهور ایشان زمینه‌سازی کنند./9591/پ202/ی
ارسال نظرات