۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۰۹۱۵۱
در قم؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سعیدی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهل و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی، عصر امروز با حضور علما، روحانیان و طلاب در قبرستان وادی‌السلام قم گرامی داشته شد.
شهيد آيت‌الله سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سید محمد رضا سعیدی، عصر امروز با حضور علما، روحانیان و طلاب در قبرستان وادی السلام قم برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم آیت‌الله سید احمد خاتمی، حجج‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، غروی، فقیهی، تولیت آستان مقدس جمکران، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران قم حضور داشتند.

همچنین نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، استاندار قم، فرمانده سپاه علی‌بن ابی‌طالب(ع)، مسؤولان استان و اقشار مختلف مردم از دیگر حاضران در مراسم بزرگداشت آیت‌الله سعیدی بودند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم، استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به روایتی از نبی‌اکرم(ص) به بررسی مقام والای شهادت پرداخت و گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند «همه افراد می‌میرند و قسم به خدایی که دست قدرت او حاکم بر جان‌هاست، اگر با هزار ضربه شمشیر جان دهم، آسان‌تر از مردن در بستر است».

وی افزود: شهادت مقامی است که نصیب هر فردی نشده و تنها افراد مخلص و صالح به این مقام می‌رسند.

استاد حوزه علمیه قم به آیاتی از سوره نور اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیات حاکمیت سیاسی و فرهنگی، گسترش امنیت در سرتاسر جهان و انجام آسان عبودیت را به مؤمنان وعده داده است.

وی تأکید کرد: وقتی در جامعی حاکمیت ارزش‌ها و فرهنگ نباشد، نا امنی اخلاقی بیداد می‌کند، همان‌گونه که در جوامع غربی شاهد هستیم، امنیت کامل تنها در گرو حاکمیت ارزش‌ها دینی است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم، ایمان و عمل صالح را از راهکارهای حاکمیت دینی در جامعه دانست و بیان داشت: عمل صالح تنها اقامه نماز و روزه گرفتن نیست، بلکه اطاعت محض از ولی خدا عمل صالح است.

وی ادامه داد: مؤمنان کسانی هستند که اطاعت محض از ولی خدا داشته و اینان برندگان واقعی هستند، اطاعت محض از ولی خدا سبب استمرار امنیت اجتماعی می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود، به بررسی زندگی شهید آیت‌الله سعیدی پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از افتخارهای شهید سعیدی این بود که ایشان جان خود را به حجت خدا و امام زمانشان هدیه کردند.

وی یادآور شد: مرحوم سعیدی در سخت‌ترین شرایط ولی خدا را یاری کرده و پای ارزش‌های دینی ایستادند.

گفتنی است، آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی، در روز 20 خرداد 1349، در زندان قزل‌قلعه به دست ماموران صفاک رژیم پهلوی شهید شد و در وادی‌السلام قم به خاک سپرده شد./993/202/ع

 

ارسال نظرات