۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۰۸۵۴۶
همزمان با سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی اجرا شد؛

عزاداری عاشقان امام در امامزاده های خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی مراسم های عزاداری عاشقان امام(ره) در هشت امامزاده شاخص استان خراسان شمالی برگزار شد.
عزاداري سالگرد رحلت امام(ره) در امامزاده هاي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، در شامگاه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، امامزاده های استان خراسان شمالی میزبان شام غریبان عاشقان بنیان گذار انقلاب اسلامی بود.

 

این مراسم های عزاداری بعد از نماز مغرب و عشاء در هشت امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه استان با حضور جمع کثیری از مردم و مسؤولان، سخنرانی ائمه جمعه و میهمانان کشوری و نیز مداحی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

 

مراسم محوری عزاداری سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) با حضور و سخنرانی حجت الاسلام اسدالله اسدی، امام جمعه موقت قوچان و نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام اسدی با تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی، به بیان شرایط اجتماعی و مذهبی سال های منتهی به پیروزی انقلاب در ایران پرداخت و اظهار کرد: در عصر مبارزه امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام در جامعه ایران بیشتر به شکل ظاهری قابل تعریف بود و هنوز حقایق معرفت آفرینی و معرفت افزایی دین مبین اسلام که اساس استکبارستیزی محسوب می شود؛ چندان قابل تعریف نبود.

 

وی با اشاره به این که در آن زمان اسلام تنها در قالب عبادات فردی همانند نماز و روزه مطرح می شد و به مسائلی نظیر مبارزه با فساد، تلاش برای استقرار حکومتی دینی و دیگر ارکان اصلی اسلام پرداخته نمی شد، اضافه کرد: امام خمینی(ره) همانند پیامبر اکرم(ص) که در عصر جاهلیت؛ اسلامی نجات بخش و آگاهی دهنده برای مردم به ارمغان آورد؛ در سال های پیش از انقلاب به اسلام ناب محمدی حیات تازه ای بخشید و مفاهیم به حاشیه رفته اسلام اصیل را مطرح کرد و به بطن جامعه آورد.

 

به گفته حجت الاسلام اسدی مردم ایران نیز با تبعیت از رهبری دینی به طور کامل پای کار آمدند و با سرنگونی حکومت ستم شاهی، نظامی دینی و مبتنی بر آموزه های اسلام ناب محمدی را پایه ریزی کردند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که نظام و کشور ما از دسیسه ها و کارشکنی های متعدد دشمنان سربلند بیرون آمده؛ وظیفه همگان است که همانند گذشته از آرمان های امام و انقلاب حفاظت و حراست کنند.

 

حجت الاسلام اسدی با بیان این که بهترین مسیر برای تداوم آرمان های امام و انقلاب پیروی از ولایت فقیه در سایه وحدت و هم فکری است، عنوان کرد: همه دوست داران نظام و انقلاب باید با پرهیز از اختلافات مخرب، با وحدت هدف؛ برای سربلندی نظام تلاش کنند.

 

گفتنی است، علاوه بر حرم حضرت سیدعباس(ع)، مراسم های عزاداری سالگرد ارتحال امام(ره) در هفت امامزاده دیگر استان خراسان شمالی از جمله امامزاده یحیی(ع) روستای نوده چناران و امامزاده روستای طراقی ترک شهرستان بجنورد، امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان و امامزاده جعفر(ع) سیاهدشت فاروج برگزار شد.

 

همچنین مراسم های عزاداری رحلت امام، شامگاه چهارشنبه در شهرستان مانه و سملقان در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) انصار، در اسفراین در امامزاده جعفر(ع) و در شهرستان های گرمه و جاجرم نیز در حرم مطهر امامزاده فخرالدین(ع) ایور با حضور مردم و مسؤولان برگزار شد.

 

در مراسم های مزبور علاوه بر سخنرانی ائمه جمعه و سخنرانان دعوت شده، برنامه های مداحی و عزاداری نیز با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات