۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۵۲۱
مسؤول حوزه علمیه امام حسن مجتبی بابل:

پیوند دین و سیاست مهم ترین دستاورد نهضت امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل، پیوند دین و سیاست را مهم ترین دستاورد رهبری امام راحل بیان و تصریح کرد: اگر رهبری انقلاب را شخصیتی مانند امام راحل که قبل از این که به عنوان رهبر سیاسی مطرح شود دارای مقام مرجعیت دینی و قداست معنوی بود، بر عهده نمی داشت، امکان پیروزی سریع انقلاب فراهم نمی شد.
مسؤول حوزه علميه امام حسن مجتبي بابل

حجت الاسلام حسن فلاح، مسؤول حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: صرف نظر از پیامبران و امامان معصوم  و بدون تعصب انقلابی و ایرانی، امام خمینی (ره) در تاریخ شخصیتی بی نظیراست و باید افتخار کنیم که زندگی ما در زمانی بوده که امام راحل را درک کرده ایم.

 

وی با اشاره به عبارتی از شهید مطهری در خصوص شخصیت امام راحل گفت: شهید مرتضی مطهری امام را حسنه ای بیان داشتند که خداوند آن را به قرن ما اعطاء فرمودند و به یقین با نگاهی به تاریخ گذشته باید ایشان را اعجوبه قرن نامید.

 

مسؤول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل، زنده کردن اسلام را در قرن معاصر از جمله دستاوردهای قیام امام راحل بیان کرد و گفت: امام خمینی(ره) به قول علامه امینی ذخیره الهی برای شیعیان بودند  که دین را از غربت و مظلومیت نجات داد.

 

وی افزود: امام راحل ذخیره ای ماندگار برای همه ادیان آسمانی بودند و در زمانی که دین در غفلت و مظلومیت قرارداشت و  افکار پوچ ضد دینی و دین زدایی در حال خارج کردن دین از صحنه اجتماعی بود امام راحل حقیقت دین را در عرصه اجتماعی زنده کرد.

 

حجت الاسلام فلاح زنده بودن بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی را به زنده بودن افکار و اندیشه ها و راه ایشان بیان داشت و خاطرنشان کرد: امروز رسالت همه ما حرکت در مسیر خط امام که همان تبعیت از ولی فقیه زمان است.

 

وی به اعزام کاروان های عاشقان امام از سراسر کشور  به مرقد مطهر ایشان اشاره کرد و گفت: این حضور گسترده نمونه بارزاین حقیقت است که عشق به امام همواره در دل های مردم می تپد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام خمینی(ره) یک شخص نیست ادامه داد: امام راحل یک مکتب ماندگار و یک اندیشه پایدار است و ارتباط  قلبی  و عاطفی و معنوی ناگسستنی میان مردم و امام راحل به یقین تا ظهور امام عصر(عج) مستدام خواهد بود.

 

مسؤول حوزه ی علمیه امام حسن مجتبی(ع) پیوند دین و سیاست را مهم ترین دستاورد رهبری امام راحل بیان و تصریح کرد: اگر رهبری انقلاب را شخصیتی مانند امام راحل که قبل از این که به عنوان رهبر سیاسی مطرح شود دارای مقام مرجعیت دینی و قداست معنوی بود، بر عهده نمی داشت، امکان پیروزی سریع انقلاب فراهم نمی شد.

 

وی ادامه داد: امام راحل نیز فرزند حوزه علمیه بود و پرورش شخصیت های کم نظیر مانند امام راحل از برکات و دستاوردهای افتخارآمیز حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام فلاح در ادامه دین، رهبری و مردم را اصلی ترین عوامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دانسته و اظهار داشت: دین به عنوان حلقه وصل میان ملت و مرجعیت بن مایه انقلاب اسلامی را تشکیل داده و پیروزی تداوم انقلاب اسلامی را رقم زده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به این که اعتقاد مردم به مقام مرجعیت دینی و قداست این جایگاه بیمه کننده ملت و دولت است بر همگان واجب است در حفظ جایگاه مرجعیت و قداست معنوی ولایت فقیه بکوشند و بدانند که با اطاعت از ولایت فقیه هیچ آسیبی به این کشور وارد نخواهد شد./1313/پ302/ب1

ارسال نظرات