۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۰۸۴۷۱
آیت الله نظری:

حضور میلیونی مردم در سالروز رحلت امام خمینی نشان از جلوه حق است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه به حضور گسترده مردم در سالروز رحلت امام خمینی(ره) در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اشاره کرد و گفت: این حضور و اجتماع عظیم که حتی با گذراندن مسافت های طولانی و پای پیاده صورت می گیرد جلوه حق است.
ديدار قاضي عسگر با آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه روز سه شنبه در دیدار حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ساری با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد به بیان خاطره ای از امام راحل اشاره کرد و گفت:  امام خمینی(ره) قبل از آغاز نهضت انقلاب همواره دغدغه معیشت و زندگی مردم را داشتند.

 

وی با اشاره به این که این دغدغه امام خمینی(ره) در سال هایی که به عنوان استاد در حوزه علمیه قم مشغول تدریس بودند نشان از توجه عمیق به اوضاع عموم مردم جامعه داشت، خاطرنشان کرد: همین نگاه ارزشمند و عمیق امام خمینی(ره) عشق و ارادت بنده به ایشان را هر روز بیشتر می کند.

 

وی با بیان این که برای بنده تازگی داشت که یک روحانی در آن دوران در قم دغدغه معیشت مردم را داشت، افزود: امام راحل می فرمودند که مملکت ایران استعداد دارد میلیون ها نفر را به وضع روز اداره کند و ایشان می فرمود وضع روز یعنی کشاورز با هلی کوپتر به سر مزرعه برود.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی علاوه بر شخصیت علمی و فقهی یک شخصیت اجتماعی عظیمی بودند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به حضور میلیونی شیعیان در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: چنین اجتماعی در هیچ جای غرب و شرق دیده نمی شود.

 

وی ملت ایران را مردمی معقتد و علاقه مند به اهل بیت(ع) معرفی کرد و افزود: عشق و ارادت مردم کشورمان به ائمه معصومین(ع) همواره مورد توجه بوده است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که اساس تشیع و ثبوت آن واقعیت مطلقه است، ادامه داد: علیرغم این که شیعه در دنیا اقلیت است، اما در عمل نشان دادند امتی بی نظیر هستند و در حوادث دهر همواره غالب بودند.

 

وی با بیان این که ملت ایران از نظر اعتقادات دینی همواره الگو بوده و هستند، تصریح کرد: اعتقادات نگه دارنده نظامات ثبوتی است و در اسلام اگر اعتقادات نباشد تحولی پیش نمی آید و اگر اعتقادات باشد تکمیل به وجود می آید.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: همان طوری که موجودات تکوینی رو به تکامل هستند این مذهب نیز گسترش پیدا می کند و توجه به قوانین دینی از سوی برخی دانشمندان غربی نشان دهنده جایگاه اسلام ناب در جهان است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که ظهور حضرت حجت(عج) با زور و شمشیر نخواهد بود، گفت: در آن زمان مردم به این نتیجه می رسد که اسلام خیر و خوبی است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که در همه جهاد شش گانه، دنیوی، اخروی، فردی، اجتماعی، مادی و معنوی شیعه سرآمد است، ادامه داد: چون ریشه آن وحی است و وحی  خلل و اخلال ندارد و وقتی خلل نباشد کمال دارد و موجب تکمیل می شود و صلاحیت را به دنبال دارد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که باغستان توحید در روز ظهور حضرت حجت میوه خود را تسلیم جوامع وجودی انسانی می کند، ادامه داد: در آن روز همه بشر خدا را عبادت می کنند و این هوا، هوس، خصومت، قصور، تقصیر، ظلم و ستم از بین می رود.

 

وی در ادامه سخنان خود به حضور گسترده مردم در سالروز رحلت امام خمینی(ره) در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اشاره کرد و گفت: این حضور و اجتماع عظیم که حتی با گذراندن مسافت های طولانی و پای پیاده صورت می گیرد جلوه حق است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که حق در جهان بندگی کامل خدا است و بندگی کامل نیز بستگی به روح کامل انسانی دارد، ادامه داد: اگر روح کامل انسانی آلوده نباشد به تکامل می رسد.

 

وی ادامه داد: جلوه های ایمانی در بشر آن گونه است که حتی آن را از ملک بالاتر کرده و تنها نقض بشر از دست دادن ایمان است که باید مراقبت کنیم تا ایمان خود را از دست ندهیم.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تبلیغ دین اشاره کرد و با بیان این که تبلیغ غذای فکری بشر است و افکار را رشد می دهد، ادامه داد: اگر فکر رشد کند بشر مشکلی نخواهد داشت.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، روحانیت را طبقه ممتازی معرفی کرد و با بیان این که بالاترین عامل تکامل که در اختیار انبیاء و اولیاء الهی بود و امروز در اخیتار روحانیت است، افزود: طلبه و روحانی خیلی مقام بالایی دارد و باید قدر خود را بداند و مراقب باشد./950/پ202/ب1 

ارسال نظرات