۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۰۸۳۶۴
استاد حوزه علمیه بابل:

اندیشه متعالی ولایت فقیه بزرگترین دستاورد نهضت امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزن علمیه بابل اندیشه متعالی ولایت فقیه را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی نام برد و گفت: امروز به برکت ولایت فقیه نظام اسلامی در عرصه جهانی عزت و عظمتی وصف ناشدنی دارد.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع مردم بخش گتاب در مصلای جمعه این شهر  با گرامیداشت سالروز رحلت امام راحل خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) یگانه دوران، مردی آسمانی، عظیم، مجتهد، مدیر، مدبر و نترس بود.

 

وی به سابقه مبارزاتی امام راحل در دوران ستمشاهی اشاره و ضمن برشمردن ایستادگی و قیام مثال زدنی ایشان در برابر طاغوت گفت: امام خمینی(ره) در برابر شاه آن چنان صحبت می کرد که برخی نزدیکان ایشان احساس ترس می کردند اما ایمان و باور الهی از ایشان مانند کوهی از استقامت ساخته بود.

 

امام جمعه گتاب به ارتباط و پیوند معنوی امام راحل با جوانان اشاره و تصریح کرد: بعد از انقلاب جوانانی در مکتب امام پرورش یافتند که با اشاره ایشان به سوی جبهه های می رفتند و در دفاع از انقلاب و اسلام از هیچ چیزی دریغ نمی کردند اینها پرورش یافته امام بودند.

 

وی با بیان این مطلب که امام راحل از برخی علمای بنی اسرائیل بالاتر بودند، گفت: در برخی روایات مورد تأیید شیعه وسنی برخی از علمای اسلام برتر و بالاتر از برخی پیامبران بنی اسراییل هستند.

 

حجت الاسلام تقی پور به استدلال این روایت از مرحوم حضرت آیت الله بهجت(ره) پرداخت و افزود: علت برتری علمای ما از برخی  انبیاء بنی اسرائیل این است که علمای ما قرآن دارند و قرآن مهیمن و مسیطر است و این ها به مدد قرآن بر همه جوانب مهیمن و مسیطر هستند.

 

وی به گسترده نفوذ کلام امام راحل و احیای اسلام و خداباوری در سطح جهانی اشاره و خاطرنشان کرد: دامنه تأثیر امام بسیار بیشتر از بسیاری از انبیاء بنی اسرائیل شد و امروز شاهد این هستیم به برکت رهبری جهانی اسلام بسیاری از غیر مسلمانان به عشق امام راحل به اسلام روی آوردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان  دیدار اخیر خود با یکی از روحانیان شیعه تایلندی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و بسط اندیشه های امام راحل در کشور تایلند بیش از هفتاد هزار نفر شیعه وجود دارد که بسیاری از آنها برای تحصیل علوم دینیه شیعه وارد حوزه های ایران شدند.

 

وی ضمن تاکید بر این مطلب که جمهوری اسلامی ایران در جهان با نام امام راحل شناخته می شود تصریح کرد: امروز در جای جای دنیا حرف امام راحل نفوذ دارد و اندیشه های امام راحل موجب حرکت به سوی تعالی و آزادی در جهان معاصر شده و هچنان اثر گذار است و به همین دلیل دشمنان همچنان مانع رسیدن صدای انقلاب می شوند.

 

حجت الاسلام تقی پور به پروژه امام زدایی و دوری از اندیشه های امام راحل اشاره کرد و افزود: از سال 57 تا الان امام زدایی کلید خورده است و عده ای هم صدا با دشمنان خارجی می خواهند تا اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی در محجوریت قرار بگیرد.

 

وی به بیان برخی از خصوصیات شخصیتی امام راحل پرداخت و ادامه داد: امام مردم محور بود و بارها می فرمود که حکومت بدون رضای مردم اساسی نداردو اگر مردم نخواهند حکومت نخواهد بود.

 

امام جمعه گتاب بابل اندیشه متعالی ولایت فقیه را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی نام برد و گفت: از دیگر خصوصیات فکری امام مردم سالاری دینی و تشکیل نظام مبتنی بر ولایت فقیه بود و ایشان می فرمود که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.

 

وی ادامه داد: استکبار ستیزی، حمایت از فلسطین، دیانت توأم با سیاست در مقابل اندیشه جدایی دین از سیاست از دیگر خصوصیات برجسته امام خمینی (ره) بود.

 

حجت الاسلام تقی پور وصیت نامه امام خمینی(ره) را نقشه راه انقلاب دانست و افزود: امام راحل با مطرح کردن اسلام سیاسی، تفکر خدمت جهادی، شعار خدمت بی منت و شعار ما می توانیم موجب جهش بزرگی برای این کشور د ابعاد مختلف شد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات