۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۰۷۸۲۸
خطیب جمعه رشت:

گسترش فرهنگ استکبار ستیزی موجب هراس دشمنان شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با بیان این که دشمنان از گسترش فرهنگ استکبار ستیزی در عرصه جهانی به شدت هراسان هستند، تصریح کرد: امروز ملت های جهان در برابر حکام دیکتاتور و زورگوی خود با صلابت ایستاده اند و این به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.
حجت الاسلام يوسف صديق عرباني، امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با بیان این که در جامعه اسلامی که مبانی دینی محور همه قوانین و اصول حاکم بر کشور است نباید شاهد برخی بد اخلاقی ها باشیم، گفت: حفظ حرمت اهل ایمان رسالتی است که بر دوش هر فرد مؤمن و مسلمان قرار دارد.

 

وی با بیان این که بد اخلاقی با اصول و ارزش های حاکم با کشورمان کاملاً در تضاد است، خاطرنشان کرد: باید اصول اخلاقی در همه شئون زندگی جامعه ما نهادینه شود.

 

امام جمعه موقت رشت  با بیان این که تحقیر کردن فرد به هیچ عنوان کار شایسته ای نیست و در اسلام جایگاهی ندارد، تصریح کرد: امت اسلامی باید با پرهیز از گونه القاب و عناوینی برای همه وحدت و همدلی خود را در برابر دشمنان تقویت کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 14 خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که ملت ایران هیچ گاه این روز را فراموش نخواهند کرد، گفت: امام خمینی(ره) با پایه گذاری حکومت اسلامی ملت های آزاده دنیا را بیدار کرد.

 

خطیب جمعه موقت رشت خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تاریخ ساز و تحول گر عصر و قرن حاضر است که در دوران سکوت و خفقان با روح الهی خود جان های خاموش را بیدار کرد.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) از شخصیت هایی بود که برای هدف از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و مشکلات را به زانو درآورد، گفت: این شخصیت بزرگوار در اوج سختی ها به گونه آرام بود که آرامش او آرامش بخش بوده و صلابت والایی داشت.

 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به این که امام خمینی(ره) روح خودباوری و مقاومت را در ملت های آزاده جهان بیدار کرد، افزود: امروز گفتمان استکبار ستیزی و آزاد خواهی به برکت تلاش های امام راحل در جهان نهادینه شده است.

 

حجت الاسلام صدیق عربانی با بیان این که دشمنان از گسترش فرهنگ استکبار ستیزی در عرصه جهانی به شدت هراسان هستند، تصریح کرد: امروز ملت های جهان در برابر حکام دیکتاتور و زورگوی خود با صلابت ایستادند و این به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.

 

وی به تلاش دشمن برای انزوای ایران اسلامی اشاره کرد و با بیان این که همه تلاش های استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز با شکست مواجه شده است، بیان داشت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران با نیروهای جوان کشور تحقق پیدا کرده است.

 

امام جمعه موقت رشت با تأکید بر این که نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار و صلابت در برابر هر گونه زیاده خواهی دشمنان ایستاده است، گفت: ملت ایران نیز هیچ گاه از حقوق خود در هیچ موضوعی کوتاه نخواهد آمد.

 

حجت الاسلام صدیق عربانی با بیان این که غرب به خوبی می داند که ایران اسلامی به دنبال سلاح اتمی نیست، گفت: همه فشارهای 35 ساله آنها به دلیل اسلامیت ایران است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از موضوع بدحجابی در جامعه اسلامی، بر ضرورت برنامه ریزی مناسب نهادهای دینی و فرهنگی در جهت کاهش و ریشه کن شدن این پدیده زشت اجتماعی تأکید کرد./1318/پ202/ب

ارسال نظرات