۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۹۲۲
سلسله درس هایی از مکارم اخلاق(8)؛

حجت الاسلام جابریان: کلاهبرداری سبب از بین رفتن برکت زندگی می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، دوست داشتن مال و دنیا را سبب هلاکت انسان دانست و تصریح کرد: هرکس برادر دینی خود را با کلاه برداری فریب دهد سبب می‎شود که در دنیا برکت رزق و روزی زندگی او از بین برود.
حجت الاسلام جابريان امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه از سلسله درس های مکارم  اخلاق در جمع دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با تبین واژه « غش و تدلیس» در رساله حقوق امام سجاد(ع) گفت: غش و تدلیس از گناهانی است که در مسائل فقهی و در باب مکاسب آن را حرام دانسته است.

 

وی با  بیان اینکه غش و تدلیس در اصطلاح روزمره به معنای کلاهبرداری است، اظهار داشت: کسانی که در جامعه کلاه برداری می کنند ایمان و اسلام آنها ضعیف است.

 

امام جمعه موقت عین 2 اهواز با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: مسلمانان باید مواظب باشند که غش و تدلیس در دل های آنها را نکوبد زیرا پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) سفارش کرده اند که هرکس غش و تدلیس کند مسلمان نیست.  

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه بصیرت صحیح انسان را در شعاع هدایت قرار میدهد، بیان داشت: توجه نکردن به مفاهیم قرآن کریم و احادیث پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)  قرار گرفتن در دایره تاریکی وظلمت است.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دوست داشتن مال و دنیا را سبب هلاکت انسان دانست و تصریح کرد: هرکس برادر دینی خود را با کلاه برداری  فریب دهد سبب میشود که در دنیا برکت رزق و روزی زندگی او از بین برود.

 

  حجت الاسلام جابریان خاطرنشان کرد: غش و تدلیس از گناهان و جرم بسیار بزرگی است که سبب می‎شود خداوند عزوجل همه برکات را از زندگی انسان سلب کند./9456/پ203/ب

ارسال نظرات