۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۲۰۶۶۶۱
تولیت مسجد مقدس جمکران:

تمامی ظرفیت استان برای خدمت رسانی به زائران باید بسیج شود

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که افرادی که در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می‌کنند همه شیعیان خالص و مخلص هستند و قابل قیاس با تجمعات دیگر نیستند، گفت: تجمع شیعیان در مسجد مقدس جمکران در جهان بی نظیر است.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان توليت مسجد مقدس جمکران حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان توليت مسجد مقدس جمکران
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران شب گذشته در دیدار پیرحسین کولیوند، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر و هیأت همراه گفت: ایام شعبان و میلاد حضرت حجت(عج) تجمعی در مسجد مقدس جمکران شکل می‌گیرد که از جهاتی بی نظیر و از جهاتی کم‌نظیر است.
وی افزود: با توجه به آماری که اعلام شده قریب به دو میلیون نفر در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می‌کنند، که نیاز است امکانات بهتر و بیشتری برای زائران فراهم شود و این نیازمند یاری نهادها است.
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به همکاری همه ارگان‌ها و کشورهای اسلامی مبنی بر برگزاری صحیح و آبرومندانه مسأله حج، اظهار داشت: در کشور برای برگزاری مراسم سالگرد حضرت امام خمینی(ره) نیز همه ارگان‌ها و نهادها دست به کار می‌شوند تا این مراسم بدون عیب و نقص برگزار شود و این در حالی است که در نیمه شعبان جمعیتی افزون بر سالگرد امام راحل در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می‌کنند که برگزاری صحیح و موفق این امر نیازمند همکاری و هم‌یاری همه سازمان‌ها و نهادهای کشور در این راستا است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا نیرویی ارزشمند و ولایت‌مدار در جامعه اسلامی باشیم و به گونه‌ای به وظائف خود عمل کنیم که مورد قبول و رضای خداوند و امام زمان(عج) باشد.
وی با بیان این‌که سه‌شنبه شب تا جمعه شب اوج حضور میلیونی زائران در مسجد مقدس جمکران است، افزود: نیاز است تمام ظرفیت‌ها برای آرامش و آسایش معنوی زائران مهیا شود و برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد که زائران با دست پر از مسجد خارج شوند.
تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: افرادی که در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می‌کنند همه شیعیان خالص و مخلص هستند و قابل قیاس با تجمعات دیگر نیستند  و از این جهت این تجمع شاید در کره زمین بی‌نظیر باشد.
وی با بیان این‌که فضای معنوی بسیار خوبی در مسجد مقدس جمکران ایجاد می‌شود به طوری که از نوجوان 10 ساله تا پیرمرد 80 ساله در این مکان مشغول به راز و نیاز بوده و عشق به امام زمان(عج) خود می ورزند و همواره در حال تضرع هستند، بیان داشت: این کیفیت معنوی کمتر جایی صورت می‌گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان یادآور شد: تاکنون کمتر در سطح ملی شاهد حضور و یاری نهادها و مؤسسات در مسجد جمکران بوده‌ایم که این امر امروز بیشتر شده و امیدواریم ان‌شاءالله حضور هلال احمر در این مکان باعث تشویق حضور و یاری دیگر نهادها و ارگان‌ها شود.
وی در پایان ابراز داشت: نهادها، ارگان‌ها و مؤسسات باید با حضور و خدمت در مسجد مقدس جمکران نقش خود را ایفا کرده و پاداش ثواب معنوی خود را از خداوند و دستان حضرت حجت(عج) دریافت کنند./907/پ202/ج
ارسال نظرات