۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۰۶۳۲۵
با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران؛

هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و تجلیل از کمیته‌های برتر استانی به کار خود پایان داد.
هشتمين همايش علمي تربيت اسلامي، فضاي مجازي چالش‌ها و راهکارها در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی امروز در سالن اجتماعات مجتمع یاوران مهدی(عج) با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و تجلیل از کمیته‌های برتر استانی به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش در هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی چالش‌ها و راهکارها نمایندگان ولی فقیه و مدیران حوزه‌های علمیه استانی خواهران و برادران نیز حضور داشتند.

حمزه‌ای دبیر همایش در سخنانی با اشاره به تأکیدات مدیر حوزه‌های علمیه و وزیر آموزش و پرورش مبنی بر همکاری و تعامل این دو نهاد، گفت: همکاری حوزه و آموزش و پرورش امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه باید وارد آموزش و پرورش شوند، افزود: حلقه گمشده ما در این عرصه اعتبارات است.

حمزه‌ای با اشاره به اهمیت همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: این امر مورد توجه جدی رهبری است و ایشان فرمودند همه دستگاه‌ها و مردم باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این مراسم طی سخنانی، با بیان این‌که حوزه علمیه هیچ‌گاه رقیب آموزش و پرورش نیست، گفت: تعامل مدیریت حوزه علمیه با وزرا همیشه قابل مشاهده بوده است.

وی ادامه داد: نگاه ما به آموزش و پرورش مثبت است و تغییر دولت‌ها و مسائل حزبی و جناحی هیچ تأثیری در این تعامل نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش میدان دین است، افزود: حوزه متولی دین جامعه است و این تعامل با اقبال و ادبار دولت‌ها کم و زیاد شده اما هیچ‌گاه متوقف نشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که آموزش و پرورش بهترین و پاک‌ترین نهاد کشور است، این امر را به خاطر تعامل با حوزه دانست و گفت: تا زمانی که کارگزارن اصلاح نشوند، جامعه اصلاح نمی‌شود.

نیک نفس سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا نیز در این همایش با اشاره به این‌که دچار نوعی وابستگی به اینترنت و بازی‌های رایانه‌های در کشور شده‌ایم، اظهار کرد: متأسفانه امروز به خاطر شکاف بین نسلی سطح دانش والدین نسبت به فرزندان زیاد شده و این مسأله سبب مشکلاتی می‌شود.

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا بر ضرورت توجه والدین به فرزندان به ویژه در عرصه ورود به فضای مجازی تأکید کرد و گفت: همان‌گونه والدین کودکان خود را در عبور از خیابان کمک و مراقبت می‌کنند در عرصه فضای مجازی نیز باید مراقبت داشته باشند و فکر نکنند که کودک در اتاق خود مشغول کار با رایانه است و این فضا خطری برای او ایجاد نمی‌کند.

نیک نفس با بیان این‌که تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی باید شناخته شود، ابراز کرد: ما باید در این عرصه شناخت پیدا کنیم و در مرحله دوم جامعه را از خطرات و آسیب‌های آن با خبر کنیم.

قدمی رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش از دیگر سخنرانان این همایش بود، وی تربیت انسان را امری مهم دانست و گفت: فضای مجازی فضای تربیت است و باید از این عرصه به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: فضای مجازی باید به عنوان یک واقعیت پذیرفته شود چون امروز دشمن به وسیله ابزاری جذاب و مطابق با ذائقه جوانان در این عرصه به دنبال جذب و انحراف جوانان است.

گفتنی است در پایان هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی چالش‌ها و راهکارها از کمیته‌های برتر استانی و صاحبان مقالات برتر از سوی مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی چالش‌ها و راهکارها، پس از دو روز به کار خود پایان داد./927/پ202/ن

ارسال نظرات