۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۰۶۲۲۱
حجت الاسلام شکوری:

رسانه ها اهداف استعماری را تبلیغ نکنند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: متأسفانه برخی از رسانه ها، مجلات و روزنامه ها در بعد منطقه ای،بین المللی و داخلی در راستای اهداف استعماری تبلیغات کرده و خواسته های آنان را منعکس می کنند.
امام جمعه خوي

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: برخی از رسانه ها، مجلات و روزنامه ها در بعد منطقه ای، بین المللی و داخلی در راستای اهداف استعماری تبلیغات کرده و خواسته های آنان را منعکس می کنند.

 
وی رسانه های زرد را بلندگوی فرهنگ غربی و اهداف استکباری اعلام کرد و گفت: این رسانه ها از طریق مقررات و دستورات اسلامی مسلمانان را مورد هجمه قرار داده و دستورات اسلام را به عنوان ضد بشر معرفی می کنند.
 
امام جمعه خوی با بیان این که دشمنان ایران در ترویج فرهنگ غربی و رسوخ دادن آموزه های وارداتی و ترویج جریانات فکری انحرافی در بخش های مختلف سیاسی، اعتقادی و اخلاقی از جاسوسان استفاده می کنند و فعالیت خود را به صورت گسترده انجام می دهند، ادامه داد: دشمنان ترفندهای مختلفی را برای هجوم به فرهنگ اسلام ناب محمدی استفاده می کنند.
 
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود به صورت مداوم بر روی فرهنگ تاکید دارند چنان چه امسال هم در بخشی از سخنرانی های خود در سال 93 موضوع فرهنگ را مطرح کردند.
 
حجت الاسلام شکوری خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهمی که در برابر این هجمه و ناتو فرهنگی باید به آن توجه داشت این است که در مقابل این برنامه ریزی ها و ساماندهی هایی که دشمنان انجام داده اند ما باید با تفکر و قدرت هرچه تمام تر عمل کنیم.
 
وی تصریح کرد: مراکز تبلیغی، فرهنگی و مؤسساتی که از پول بیت المال تغذیه می کنند و نیروهای زیادی را به کار گرفته اند طوری تلاش کنند تا بتوانند جامعه را در برابر این هجمه واکسینه کنند.
   
 وی با انتقاد از سطحی نگری و عملکرد سلیقه ای برخی سازمان ها و موسسات فرهنگی افزود: سطحی نگری و پراکنده عمل کردن راندمان کار را پایین می آورد.
 
لزوم بهره گیری از نیروهای زبده فرهنگی
 
 عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: استفاده کمتر از نیروهای زبده فرهنگی اساسی ترین مشکل است چرا که در بعضی موارد افرادی که در این بخش ها فعالیت می کنند به موضوع فرهنگ به عنوان شغل نگاه می کنند که این نیز از جمله آفت های این بخش است.
 
وی با بیان این که مشخص نبودن وظایف از دیگر مشکلات موجود در حوزه فرهنگی است، تصریح کرد: باید هر مجموعه ای وظایف خاص خود را بر اساس یک سیستم طراحی کند و وظیفه خاص خود را بر اساس برنامه پیش برد.
 
حجت الاسلام شکوری افزود: متولیان امور فرهنگی و تبلیغی به ویژه در بدنه جامعه دغدغه و سوز لازم را در برابر مسائل فرهنگی ندارند و و ادعای کار فرهنگی را دارند درحالی که هیچ کار هم نمی توانند انجام دهند.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد امسال در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری باید با عزم ملی اقتصاد و فرهنگ را احیا کنیم، چراکه تنها راه مقابله با ناتوی فرهنگی، فرهنگ جهادی عملی و عزم ملی است./1302/ت303/ب
ارسال نظرات