۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۰۶۰۲۷
حجت الاسلام والمسلمین رییسی:

وحدت شیعه و سنی عرصه را بر مستکبران و جریان های افراطی تنگ می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه با بیان این که دشمن در سطح منطقه و ایران با تفرقه افکنی و ایجاد فرقه گرایی مذهبی به دنبال موج سواری بر تحولات منطقه است، گفت: تفرقه افکنی مهم ترین برنامه استکبار برای ایجاد ناامنی در کشور است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضاييه  معاون اول قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری و معاون اول قوه قضاییه، پیش از ظهر امروز در جمع مردم درمیان با بیان این که در حال حاضر منافع سران استکبار بیش از هر زمان دیگری در منطقه و در کشور به خطر افتاده است، گفت: تفرقه افکنی میان شیعه و سنی مهم ترین هدف دشمن برای دست یابی به منافع خود و ایجاد ناامنی در کشور است.

وی با بیان این که وحدت رمز پیشرفت و موفقیت در جامعه اسلامی است، گفت: شیعه و سنی باید مسالمت آمیز زندگی کردن در کنار یکدیگر را از حضرت علی (ع) بیاموزند و با همکاری هم برای اعتلای جامعه اسلامی تلاش کنند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که خراسان جنوبی یک الگوی موفق برای زندگی مسالمت آمیز و پویای شیعه و سنی در کنار یکدیگر است، گفت: مردم خراسان جنوبی اعم از شیعه و سنی در خط ولایت برای پیشرفت و تعالی نظام و امت اسلامی تلاش می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان این که مسلمانان باید سبک زندگی علوی را در تمامی امور سرمشق خود قرار دهند، گفت: بهترین معیار برای حق بودن اعمال مسلمانان اعم از شیعه و سنی حضرت علی (ع) است.

وی افزود: کسی که در مسیر و لایت حضرت علی (ع) حرکت نمی کند شیعه یا سنی نیست بلکه منافق بوده و هدفی جز ضربه زدن به وحدت امت اسلامی ندارد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این که دشمنان اسلام می‌خواهند از شکل‌گیری جامعه مبتنی بر اعتقادات دینی در سطح منطقه جلوگیری کنند، گفت: امروز در جهان تنها قدرتی که می‌تواند در مقابل نظام سلطه ایستادگی کند اسلام ناب محمدی است و به همین دلیل است که نظام سلطه در حرکتی راهبردی به دشمنی با حکومت اسلامی پرداخته است و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نماد حکومتی اسلامی به انواع تحریم ها محکوم کرده تا قدرت رو به گسترش نظام اسلامی را متوقف کرده و نور اسلام را در جهان خاموش کند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان این که توحید، عدالت، معنویت، اخلاص در عمل و عمل بر مبنای حق مهم ترین ویژگی ها جامعه علوی است که حضرت علی (ع) در کوفه تشکیل داده بودند، گفت: جامعه علوی، جامعه ای است که در آن نسبت به همه ادیان و مذاهب با عدالت کامل رفتار شده و مردم به صورت مسالمت آمیز در کنار یکیگر زندگی می کنند.

وی با بیان این که حرکت در خط ولایت ضامن بقا و دوام نظام اسلامی است، گفت: تا زمانی که ملت ایران اعم از شیعه و سنی در کنار یکدیگر حرکت کنند دشمنان اسلامی هرگز نخواهند توانست هیچ ضربه ای به امت اسلامی وارد کنند./968/پ202/ج

 

ارسال نظرات