۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۲۰۵۹۶۱
آیت الله نظری تاکید کرد؛

ضرورت وحدت و همدلی مردم و مسؤولان برای حل مشکلات کشور

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که احساس مسؤولیت در انجام وظیفه دنبال ایمان است، خاطرنشان کرد: باید ایمان و تقوای الهی در دستگاه تفکری یک فرد راه پیدا کند تا با احساس وظیفه بیشتری به خدمت بپردازد.
ديدار رييس و مسؤولان شهرک هاي صنعتي کشور با آيت الله نظري ديدار رييس و مسؤولان شهرک هاي صنعتي کشور با آيت الله نظري ديدار رييس و مسؤولان شهرک هاي صنعتي کشور با آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مدیر عامل و جمعی از کارکنان شرکت شهرک های صنعتی کشور چهارشنبه شب با آیت الله نظری خادم الشریعه در ساری دیدار کردند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در این دیدار با بیان این که جهان هستی جهان تکامل و تعادل است، گفت: تکامل و تعادل در تکوین، تشریع و چه در موجودات با عقل و اراده و همچنین کائنات محصول فعالیت و اقدام است.

 

وی با اشاره به این که اگر عالمیان وظایف خود را به خوبی انجام دهند نقضی در دنیا وجود نخواهد داشت، افزود: این نقص وجود مربوط به تسامح در انجام وظیفه مخلوقات است و بیشتر در انسان است چون موجود با اراده با اختیار است.

 

استاد درس خارج فقه واصول حوزه، مهم ترین عامل نقض در انسان را عامل تربیت دانست و با اشاره به عوامل تربیت انسان، گفت: نخستین عامل تربیت در بشریت پدر و مادر هستند و در ادامه معلم و مدرسه، همنشین و رفقا، انجمن های مذهبی نظیر مسجد، تکیه، منبر و محراب و نهایت حکومت و مسؤولان هستند که در تربیت آدمی نقش عمده دارند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که تنظیمات وجود و حقوق با حساب شخصی و فردی امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: بشر صاحب اختیار به دلیل عدم حسن انتخاب راه صحیح را در پیش نمی گیرد و باید یک منشأیی باشد که نتیجه به بشر بدهد و آن اساس نبوت و امامت است.

 

وی ادامه داد: اساس نبوت، امامت و تربیت مذهب و پایه تکامل، تعادل و تنظیم حقوق و حدود جمع، بشر و کائنات در شش قسمت جسمی، روحی، فردی، جمعی، دنیوی و اخروی است و غیر از این شش جهت نداریم و اگر بخواهیم تنظیم شود باید خدا پرستی باشد و اینجا است که وظیفه همه افراد عاقل این است که این مکتب را حفظ و درعمل این مکتب را زنده کنند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که آحاد جامعه به ویژه مسؤولان، دانشمندان و افراد متمکن رسالت سنگینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: مسؤولان به تناسب جایگاه و مرتبه ای که دارند وظیفه ای خطیر را عهده دار هستند و باید به نحوی شایسته مسیر خدمت را دنبال کنند.

 

وی با تأکید براین که احساس مسؤولیت در انجام وظیفه دنبال ایمان است، خاطرنشان کرد: باید ایمان و تقوای الهی در دستگاه تفکری یک فرد راه پیدا کند تا با احساس وظیفه بشتری به خدمت بپردازد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که خودشناسی، خداشناسی، وظیفه شناسی و جامعه شناسی همه چراغ و علم، فهم است، گفت: اسلام، شیعه و مکتب سرآمد هستند و تنها نقص موجود در آنها اراده افراد است.

 

وی با بیان این که انسان باید در مسیر خیر و خدمت به مردم و جامعه از خداوند مدد بخواهد، افزود: خوشبختانه این ابزار فراهم است و انسان باید از خداوند متعال مدد بخواهد که این وسایل آماده برای خیر و خدمت را در مسیر تکامل و تعادل انجام دهد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه خاطرنشان کرد: انسان خود باید وقتی در مسؤولیت قرار می گیرد، عظمت، عزت و آینده خودش در دنیا و آخرت را حس کند.

 

وی با انتقاد از برخی مکاتب غربی پیرامون خلقت انسان، گفت: هر عاقلی می فهمند که فعل فاعل و مخلوق خالق دارد؛ ما در جهان شناسی مدعی نیسیتم که همه شرایط وجود را برای شما تشریح می کنیم اما این مقدار علم اجمالی داریم که جهان خود به خود به وجود نیاید و جهان را خداوند عالم توانا برای هدف خاص و معین به وجود آورد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت وحدت و همدلی مردم و مسؤولان برای حل مشکلات کشور تأکید کرد و گفت: وظیفه همه مردم و دولت است که با تلاش و کوشش مملکت را زنده کنند و این حق و حد کشورمان نیست.

 

وی با تأکید بر این که همه قوای کشور باید برای توسعه و پیشرفت کشور به میدان بیایند، افزود: همه باید کار کنند تا مملکت به حد تکامل برسد./950/پ202/ب

ارسال نظرات