۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۰۵۹۱۰
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز:

باید نسل جوان با فضای معنوی امامزاده‌ها مأنوس شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه باید مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: یکی از مهمترین و عالی‌ترین احکام دین مبین اسلام مربوط به موضوع ارزشمند وقف است.
حجت الاسلام محمد صالحي

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل اوقاف البرز،‌ حجت‌الاسلام محمد صالحی در دیدار با تعدادی از معتمدان محلی، هیئت امنای اماکن متبرکه و امامزادگان، اعضای شوراها و دهیاری‌های استان البرز طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهم ترین و عالی‌ترین احکام دین مبین اسلام مربوط به موضوع ارزشمند وقف است.

 

وی با بیان اینکه دین اسلام احکامی برای تمام شئونات زندگی بشر تا روز قیامت دارد که اگر به این احکام عمل کنیم، مشکلات جوامع برطرف می‌شود، افزود: از جمله این احکام متعالی موضوع وقف است که پیامبر گرامی اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و مراجع معظم تقلید و بزرگان و علمای دینی بارها نسبت به انجام آن به مسلمانان توصیه و تاکید کرده‌اند.

 

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه در اهمیت حکم دینی همین نکته کافی است که بزرگان دینی فرمودند، ثواب وقف بیش از هر نوع عبادتی است، تاکید کرد: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ وقف بیش از گذشته تلاش کنیم که در این راستا همه دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی وظائف خطیری بر عهده دارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز برای ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و معنوی در دستور کار اماکن متبرکه و امامزاده‌های استان گفت: یکی از مهمترین کارهایی که در دستور کار داریم و خوشبختانه نتایج خوبی نیز به همراه داشته، در همین رابطه است.

 

 مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: بر اساس این برنامه دیگر نباید هیچ میتی در امامزاده‌ها دفن شود و برای این منظور شهرداری‌ها، آرامستان‌ها را پیش‌بینی و در اختیار مردم قرار داده‌اند.

 

 حجت الاسلام صالحی تاکید کرد: محیط امامزاده‌ها دارای یک فضای معنوی و روحانی است و نباید در این فضا را صرف دفن اموات کنیم.

 

 وی در پایان گفت: اوقاف استان البرز در کنار ویژه برنامه‌هایی که برای ترویج فرهنگ معنوی وقف دارد، در تلاش است تا مردم به ویژه نسل جوان را بیش از گذشته با فضای معنوی امامزاده‌ها مانوس کند که تحقق این اهداف نیازمند همراهی بیشتر مسؤولان به ویژه معتمدان و نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی و مجلس است./998/د102/ب

ارسال نظرات