۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۰۵۱۰۵

تجلیل از اساتید و طلاب برتر حوزه علمیه ثامن الائمه زیرکوه

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته معلم با حضور امام جمعه شهرستان زیرکوه از اساتید و طلاب برتر حوزه های علمیه شهرستان زیرکوه تجلیل شد.
تجلیل از اساتید و طلاب برتر حوزه علمیه ثامن الائمه زیرکوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدرضا رجایی، امام جمعه شهرستان زیرکوه، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه شهرستان زیرکوه با بیان این که مهم ترین میراث انبیا برای انسان ها علم آموزی است، گفت: علم آموزی و آموختن علم به دیگران یکی از مهم ترین فلسفه های خلقت و بعثت انبیا در نظام هستی است بنابراین معلمان و طلابی که در راه علم آموزی قدم برداشته اند بدون شک پا در رکاب انبیا گذشته اند و نتیجه تلاش آنها در فراگیری علوم مختلف نه تنها برای خودشان بلکه برای تمامی بشریت سودمند است.

 

وی با بیان این که خداوند نظام هستی را به گونه ای خلق کرده که اگر انسان ها به دیده عبرت به آن نگاه کنند قطعا چیزهای زیادی را از آن فراخواهند گرفت، گفت: جهان هستی و مادر طبیعت بهترین معلم برای انسان ها است بنابراین انسان مومن و طلبه حقیقت جو تنها حوزه را محل علم آموزی و رسیدن به کمال نمی بیند بلکه تمام عالم مانند یک مدرسه درس خداشناسی و پرستش ذات حق را به او می دهد.

 

امام جمعه شهرستان زیرکوه با بیان این که معلمان گرانبهاترین سرمایه های نظام آفرینش هستند، گفت: معلم با از خود گذشتگی نه تنها جسم بلکه روح یک انسان را پرورش می دهد و چه بسا اگر این انسان ظرفیت وجودی خوبی داشته باشد نه تنها به افتخاری برای معلم خود تبدیل می شود بلکه می تواند با کارهای خود تمام عالم بشری را دچار تحولی بنیادین کند.

 

حجت الاسلام رجایی با بیان این که در این عالم هیچ چیز نمی تواند پاسخگوی فداکاری معلمان باشد، گفت: دانش آموز با رعایت ادب و دل جویی از معلم خود می تواند بخش کوچکی از زحمات او را جبران کند.

 

وی با بیان این که طلاب و روحانیون در زندگی خود نقش معلم گونه ای دارند، گفت: طلاب و روحانیون معلم روح انسان ها هستند بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا معارف اهل بیت را بدون هیچ عیب و نقصی برای پرورش درست روح آدمی در اختیار او قرار دهند.

 

امام جمعه شهرستان زیرکوه با بیان این که طلاب موظف هستند با حضور در بطن جامعه با مسایل و مشکلات روحی مردم آشنا شوند، گفت: معلمی که از آلام بشری بی خبر باشد نمی تواند به خوبی این دردها را درمان کند بنابراین شناخت مشکلات مردم در ابعاد مختلف یکی دیگر از وظایف یک طلبه به عنوان معلم و طبیب روح است.

 

حجت الاسلام رجایی ضمن قدردانی از تلاش های بی دریغ اساتید حوزه علمیه شهرستان زیرکوه، گفت: بهترین هدیه برای معلم درس خواندن است بنابراین طلاب با درس خواندن و تقویت استعدادهای درونی خود می توانند نتیجه بخشی از تلاش های بی چشم داشت معلمانشان را جبران کنند.

 

وی یادآورشد: اساتید و روحانیانی که در مناطق محروم مشغول آموزش و رسیدگی به مشکلات مردم هستند بهترین معلمان در جامعه امروز برای افراد در اقشار و مشاغل مختلف هستند.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از اساتید و طلاب برتر حوزه علمیه ثامن الائمه شهرستان زیرکوه تقدیر شد./968/پ202/ب

ارسال نظرات