۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۰۴۴۲۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نظام مخالف ارتباط با دنیا نیست؛ همه دنیا آمریکا نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که در هر جایی که از خودمان ضعف نشان داده ایم، دشمن جری تر و بر ما برتری پیدا کرده است، گفت: باید بدانیم که همه دنیا آمریکا نیست.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جمع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش این استان، با تبریک حلول ماه رجب، هفته معلم را فرصت مغتنمی برای پرداختن به نقش بی بدیل معلم در اسلام عنوان کرد و گفت: اگر روز شهادت شهید مطهری را به عنوان روز معلم نامگذاری کرده اند به این خاطر است که بتوان جایگاه رفیع معلمی را برای جامعه ترسیم کنند که اگر درست ترسیم شود، زمینه رشد و ارتقا جامعه فراهم می شود.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که اگر معلم به خوبی نقش خود را در جامعه ایفا کند، جامعه به رشد و بالندگی خود می رسد، تصریح کرد: نقش معلم در ارتقا جایگاه فکری و تربیتی جامعه بر کسی پوشیده نیست؛ از این رو رهبر معظم انقلاب جایگاه معلم را قابل مقایسه با هیچ شغل و جایگاه دیگری در جامعه نمی داند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: نباید نقش کلیدی و اساسی معلم را محدود به آموزش و پرورش کنیم؛ بلکه معلم در زمینه های تربیتی، تعلیمی و آموزشی نقش آفرین است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که وقتی سخن از معلم و تجلیل از مقام معلم می شود، به یقین تجلیل از معلم نقش آفرین مد نظر است، ابراز داشت: اگر از مقام معلم تجلیل به عمل می آید، معلمی مد نظر است که نقش تکاملی خود در جامعه را به خوبی ایفا و به معنای واقعی خود را وقف عرصه تعلیم و تربیت کند.
 
این مقام مسؤول شهید مطهری را نمونه بارز معلم الخیر معرفی کرد و افزود: شهید مطهری دانشمندی بود که به خوبی توانست از دانش و علم خود بهره بگیرد و آن را به معنای واقعی در معرض افراد قرار دهد و این یعنی درک بالای این شهید والا مقام از شرایط روز و این که باید در چه عرصه ای و در چه زمانی ایفای نقش کند.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که یکی از مهم ترین ویژگی های معلم آن است که علم خود را دانشمندانه در معرض افراد قرار دهد، خاطرنشان کرد: این بدان معناست که معلم نه تنها در نشر علمش باید دغدغه نداشته باشد، بلکه باید نسبت به نشر علم خود حریص باشد و آن را با کمال کمیل در اختیار جامعه قرار دهد تا بتواند در جهت ارتقا فکری جامعه قدم بردارد و شبهات دانش آموزان را برطرف کند.
 
وی به عالمان و دانشمندان زمان شهید مطهری اشاره کرد و افزود: در زمان شهید مطهری، عالمان و دانشمندان بسیاری بودند که حتی از ایشان نیز فاضل تر بودند اما این شهید مطهری بود که توانست اندیشه ها و اندوخته های خود را عالمانه عرضه کند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که شهید مطهری با شناخت جامع از نیازهای جامعه، علم خود را عرضه کرد، ابراز داشت: اگر معلم توانست خود را در محضر پروردگار، فقیرترین انسان ها و همه چیز را از آن خداوند متعال بداند، به یقین رسالتش را به خوبی انجام داده است.
 
امام جمعه شهرکرد در ادامه با تشریح بخشی از دعاهای ماه رجب، تصریح کرد: ماه رجب از ما می خواهد که به این باور قلبی برسیم که چیزی از خود نداریم و هر آن چه هست، از آن خداوند متعال است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که معلم باید باور توحیدی داشته باشد تا دانش آموزان خداباور تربیت کند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت دعاها و درخواست هایی که در محضر حضرت باری تعالی و غنایی که از خداوند متعال طلب می کنیم، به خود جرأت می دهیم که در مقابل دشمن بایستیم و این نیاز امروز جامعه ما است.
 
هرگاه از خود ضعف نشان داده ایم دشمن جری تر شده است 
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در جهت ایمان توحیدی و تکیه بر توانمندی های داخلی، خاطرنشان کرد: در هر جایی که از خودمان ضعف نشان داده ایم، دشمن جری تر و بر ما برتری پیدا کرده است.
 
وی با بیان این که نظام مخالف ارتباط با دنیا نیست، ابراز داشت: اما باید بدانیم که همه دنیا آمریکا نیست؛ اگر خود را در مقابل قلدرهایی همچون آمریکا کوچک نشان دادیم، آن ها را به عنوان ارباب قبول کرده ایم و خروجی این نگاه، تحقیر شدن ما است که باید اصلاح شود.
 
این مقام مسؤول در پایان با تأکید بر این که باید عزت و سربلندی را از خداوند متعال بخواهیم، اظهار داشت: باور امام و سیاست اصیل حاکم بر نظام، تعامل با دنیا و قطع ارتباط با قلدرها است که باید چراغ راه مسؤولان نظام قرار گیرد./9457/پ202/غ
ارسال نظرات