۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۰۴۲۷۹
حجت الاسلام عبادی:

بی توجهی به ابعاد مختلف فرهنگ زمینه افزایش نفوذ بیگانگان درکشور را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید به تمامی ابعاد فرهنگی از جمله فرهنگ در حوزه اقتصاد، خانواده، سیاست، دین و اجتماع توجه شود، گفت: بی توجهی به ابعاد مختلف فرهنگ در جامعه زمینه افزایش نفوذ و دخالت بیگانگان را در امور نظام اسلامی فراهم می کند.
بی توجهی به ابعاد مختلف فرهنگ زمینه افزایش نفوذ بیگانگان درکشور را فراهم می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با فعالان عرصه فرهنگی خراسان جنوبی با بیان این که فرهنگ ابعاد مختلفی دارد و ریشه های آن در تمامی ابعاد زندگی بشر گسترده شده است، گفت: بی توجهی به ابعاد مختلف فرهنگی و داشتن نگاه تک بعدی به فرهنگ به شدت برای کشور زیان بار است.

 

وی با بیان این که در یک جامعه فرهنگ زیر بنا و سایر اجزای نظام اسلامی روبنا هستند، گفت: اگر نظام اسلامی به عنوان پیکره یک ساختمان فرض شود اگر بنیاد و پایه های این ساختمان(فرهنگ) به خوبی پی ریزی نشود قطعا ساختمان ( نظام اسلامی) دچار ریزش و فرسودگی خواهد شد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تورم در کشور نتیجه مستقیم بی توجهی به اقتصاد فرهنگی است، گفت: اگر فرهنگ های اقتصادی از جمله تولید، مصرف و خرید و فروش به خوبی در یک کشور مدیریت نشود یا به عبارت دیگر به فرهنگ اقتصادی توجه نشود تورم حداقل نتیجه ای خواهد بود که در اثر این بی توجهی ایجاد خواهد شد.

 

 حجت الاسلام عبادی با بیان این که فرهنگ در حوزه دین، سیاست و اجتماع به مراتب از سایر حوزه ها نمود بیشتری دارد، گفت: بی توجهی به فرهنگ در حوزه دین، اجتماع و سیاست در دراز مدت در حوزه سیاست به بیگانگی سیاسی مردم ختم  شده و موجب افزایش فاصله مردم از دولت می شود و سرانجام زمینه ساز سقوط نظام ها را فراهم می کند و همچنین بی توجهی به فرهنگ در حوزه دین و اجتماع هم به افزایش خشونت و انواع فسادها در جامعه منجرمی شود.

 

وی با بیان این که مسؤولان فرهنگی باید به تقویت ابعاد مختلف فرهنگ در حوزه های مختلف توجه داشته باشند، گفت: ابعاد مختلف فرهنگ در یک جامعه مانند اجزای یک سیستم به هم پیوسته هستند و نقص در یک حوزه موجب اختلال کارایی و کارکرد در سایر حوزه ها می شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که منظور مقام معظم رهبری از نهادینه کردن فرهنگ در یک جامعه تنها فرهنگ دینی نیست، گفت: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری زمانی فرهنگ در جامعه نهادینه می شود که تمامی ابعاد آن به صورت یکسان در جامعه مورد توجه قرار گرفته و رشد کنند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به این که در حوزه ترویج فرهنگ، زندگی اهل بیت و پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو برای مردم است، گفت: زندگی پیامبر و اهل بیت در تمامی ابعاد مختلف فرهنگی دارای شاخصه های لازم تکامل بوده و انسان ها با الگو برداری از فرهنگ زندگی اهل بیت خواهند توانست در تمامی ابعاد مختلف فرهنگی زندگی صاحب موفقیت شوند./968/پ202/ب

ارسال نظرات