۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۰۴۱۵۱

کمک 17 میلیارد دلاری به اوکراین

خبرگزاری رسا ـ این بسته مالی همچنین راه اوکراین را برای دریافت ۱۵ میلیارد دلار کمک اضافی از جانب بانک جهانی، اتحادیه اروپا، ژاپن، کانادا و ایالات متحده آمریکا هموار می کند.
دلار

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری، گفت: در حالی که حکومت اوکراین در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و در تلاش برای برقراری ثبات در مناطق شرقی هم مرز با روسیه است، صندوق بین المللی پول پرداخت  17 میلیارد دلار وام ظرف دو سال به کیف برای کمک به آن کشور  را تصویب کرد.

 

این مصوبه هیأت مدیره اجرایی صندوق بین المللی پول، که روز چهارشنبه 10 اردیبهشت اعلام شد، راه را برای ترخیص بلافاصله 2 میلیارد و 300 میلیون دلار کمک فوری به کیف برای جلوگیری از عقب افتادن پرداخت بدهی هایش باز می کند.

 

این بسته مالی همچنین راه اوکراین را برای دریافت 15 میلیارد دلار کمک اضافی از جانب بانک جهانی، اتحادیه اروپا، ژاپن، کانادا و ایالات متحده آمریکا هموار می کند.

 

کمک صندوق بین المللی پول که در اوایل سال جاری میلادی وعده آن داده شده بود، منوط به انجام اصلاحات اقتصادی گسترده در اوکراین، از جمله افزایش مالیات ها، انجماد دستمزدها و کاهش کمک های اجتماعی است.

 

اوکراین کشوری است با 46 میلیون جمعیت که از ماه مارس گذشته، از شوک ناشی از رأی پارلمان روسیه مبنی بر ضمیمه نمودن شبه جزیره کریمه، بخود می لرزد، آن حرکت مسکو، که وسیعا در غرب مورد انتقاد قرار گرفت، پس از ماه ها ناآرامی در کیف و فشار جدایی طلبان روس زبان، در مناطق شرقی هم مرز با روسیه، صورت گرفت./993/1409/ح

ارسال نظرات