۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۰۳۹۲۹
به منظور بررسی و رفع مشکلات؛

پانزدهمین نشست شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پانزدهمین نشست شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی به منظور بررسی و رفع مشکلات و کاستی های موجود در مدارس علمیه استان، با حضور مسؤولان و مدیران این حوزه برگزار شد.
پانزدهمين نشست شوراي استاني حوزه هاي علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، پانزدهمین نشست شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی روز چهارشنبه به منظور برررسی راه های توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه استان و نیز رفع مشکلات پیش رو، به میزبانی حوزه علمیه حضرت الزهرا(س) گرمه برگزار شد.

 

در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی و نیز حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان و شماری از ائمه جمعه و مدیران حوزه های علمیه برگزار شد؛ به طور ویژه به مشکلات و مسائل مربوط به حوزه تازه تأسیس خواهران الزهرا(س) گرمه پرداخته شد.

 

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی در این نشست با اشاره به تأکید حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان مبنی بر برگزاری مستمر نشست های شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: تاکنون 14 نشست این شورا در مدارس علمیه شهرستان های مختلف استان به منظور بررسی راه‌های توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه برگزار شده و نشست امروز نیز به صورت اختصاصی برای بررسی موانع و مشکلات حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) گرمه و ارائه راهکارهای رفع آنها، برگزار شد.

 

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن راهکارها و طرح های مصوب در این نشست شاهد تقویت بیش از پیش این مدرسه علمیه تازه تأسیس باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی نیز در حاشیه این نشست در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه حضرت الزهرا(س)، اظهار کرد: طلبگی رسالت بزرگی است که طلاب حوزه های علمیه آن را با فضل الهی و اراده خود برگزیده اند و باید برای ادای این رسالت تلاش کنند.

 

وی رسالت طلاب را در راستا و امتداد رسالت انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) دانست و اضافه کرد: طلاب و روحانیان وظیفه نشر و ترویج آموزه های دینی و الهی را در بین مردم دارند و این رسالت در راستای فعالیت انبیاء و معصومان است.

 

امام جمعه بجنورد در ادامه به تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی از طریق شبکه های ماهواره ای و اینترنتی غیردینی و صهیونیستی پرداخت و اظهار کرد: تمام هدف دشمنان نظام اسلامی تأثیرگذاری بر نسل های جوان و ترویج بی بند و باری در جامعه از طریق غالب کردن سبک زندگی غربی به اسم مدرن شدن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تبلیغات مد و لباس و نیز سایر ابزارهای غیر اسلامی به اسم مدرن شدن را یکی از راه های اصلی دشمنان برای تأثیرگذاری بر نسل های جوان دانست و افزود: حوزه های علمیه و طلاب در این میان وظیفه دارند با معرفی الگوهای دینی و پوشش اسلامی و ترویج آن در جامعه، در برابر این تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنند.

 

وی شبهه افکنی دینی در بین جوانان و نسل های جدید را یکی دیگر از نقشه های دشمنان برای اسلام زدایی عنوان و اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی تلاش می کنند تا با القای شبهات دینی، ارزش های الهی جامعه ما را مخدوش کرده و نسل های جدید را نسبت به آرمان های نظام بی تفاوت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: در مقابل این هجمه همه جانبه دشمنان علیه دین مبین اسلام و نظام مقدس اسلامی، حفاظت و حراست از اصول و ارکان دین و نظام اسلامی بیش از همه بر دوش حوزه های علمیه و روحانیان است./9314/پ202/ب

ارسال نظرات