۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۰۳۷۶۸
آیت الله مکارم شیرازی:

با اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی تحریم دشمن بی اثر می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که روند بی رویه مصرف منابع کشور را در شرایط خطرناکی قرار می دهد، گفت: با صرفه جویی، قناعت و اقتصاد مقاومتی حربه تحریم دشمنان ناکارآمد و بی اثر می شود.
آيت الله مکارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار شماری از طلاب فعال در عرصه تبیین صرفه جویی مصرف انرژی در کشور( اعضای نهضت ملی صرفه جویی در منابع ملی) تاکید کرد: مساله صرفه جویی در نعمت های الهی از اصول مسلم اسلام است.

 

وی گفت: باید بدانیم منابعی که روی زمین است، به هیچ وجه فنا ناپذیر نیست و باید در مصرف آن صرفه جویی کرد تا جامعه امروز و آیندگان دچار مشکل نشوند.

 

این مرجع تقلید مصرف بی رویه منابع آب و دیگر نعمت های الهی را خسارت آفرین برای آیندگان دانست و گفت: اگر در مصرف نعمت های الهی اعم از آب، برق، گاز و هوا و دیگر منابع افراط شود ممکن است حتی عده ای از گرسنگی جان خود را از دست بدهند، نکته دیگر درباره نسل های آینده است که باید به فکر آنها نیز باشیم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که نعمت های الهی تنها متعلق به ما نیست، گفت: در آیات قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دستورات بسیار زیادی در زمینه پرهیز از اسراف داریم و این مساله تنها به خوراک اختصاص ندارد.

 

وی قناعت را گنجی گرانبها دانست و اضافه کرد: در آموزه های دینی داریم که کسی که اعتدال و میانه روی را رعایت کند فقیر نمی شود؛ اگر جامعه و کشوری صرفه جویی را رعایت کند هیچ گاه محتاج نمی شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که مصرف بی رویه کشور را در شرایط خطرناکی قرار می دهد، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از منابع قرآنی، روایی و تبیین سیره انبیا و اولیای الهی و بزرگان دینی فرهنگ مصرف را در جامعه اصلاح کرد تا در استفاده از منابع الهی صرفه جویی شود.

 

وی گفت: ما امروز در شرایط تحریم هستیم و معلوم نیست تحریم ها کی برداشته می شود؛ از این رو برای مبارزه با تحریم دشمن با اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی می توانیم توطئه دشمنان را خنثی کنیم و سیلی به صورت آنها بزنیم و به دشمنان نشان دهیم ما به واسطه تحریم ها مستاصل نشده ایم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات