۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۰۳۷۴۶
مسؤل اعزام مبلغان دفتر تبلیغات خراسان رضوی خبر داد؛

تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در مناطق محروم مشهد با همکاری مبلغان دینی

خبرگزاری رساـ مسؤل اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در مناطق حاشیه شهر مشهد با همکاری مبلغان دینی خبر داد.
اعزام مبلغ / تبليغ

حجت الاسلام مهدی قائمی هاشمی، مسؤل اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با تاکید بر فعالیت های فرهنگی و معنوی در حاشیه شهر مشهد، گفت: از آنجا که بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد مقدس وجود دارد و این مکان به عنوان یکی از مراکز مذهبی در کشور مطرح است و فعالیت های فرهنگی نیز دراین مناطق دارای اهمیت است.

 

وی ادامه داد: رفت و آمدهای اقوام مختلف به شهر مشهد وجود دارد و چهره شهر نیز به دلیل این حضورهای متنوع، متفاوت می شود، به همین دلیل حاشیه نشینی نیز یکی از مشکلاتی است که به همین دلیل به صورت پررنگ در مشهد به وجود آمده است و تلاش برای برطرف سازی این پدیده امری ضروری است.

 

مسؤول اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: از سویی نباید نسبت به سامان دهی نظام اداره محلی در بخش های فرهنگی و معنوی در مناطق حاشیه نشین غافل  شد چرا که حاشیه نشین ها خودشان به دلیل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند حمایت های فرهنگی دستگاه های زیربط هستند.

 

افزایش کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و عملی در حاشیه شهر

وی با بیان این که حمایت های دستگاه های فرهنگی در مناطق حاشیه نشین با توجه به تیپ شخصیتی متفاوت افراد آن، راهکارهای خاصی را می طلبد، اظهار داشت: ارتقای سطح مهارت های لازم در این مناطق از سوی دستگاه ها و نهادهای اجرایی می تواند به عنوان یکی از راهبردها مدنظر باشد.

 

مسؤول اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: از سویی جذب مبلغان توانمند که در زمینه معرفتی با روحیه و شیوه زندگی افراد حاشیه نشین نیز آشنا باشند، از دیگر راه کارها است که در عرصه تبلیغ موفق در این مناطق با توجه به بافت خاص شهری مؤثر است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه تبلیغ مبلغان تاکنون باز خوردهای تبلیغی مثبتی را به همراه داشته است و افزایش کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و عملی در حاشیه شهر مشهد مقدس و روستاهای اطراف آن بیش از پیش ضروری احساس می شود.

 

حجت الاسلام قائمی هاشمی درباره برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درحاشیه شهر مقدس در راستای ارتقای فرهنگی مردم در این مناطق گفت: از آنجا که یکی از فعالیت هایی که در اولویت اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی وجود دارد فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در مناطق حاشیه شهر مشهد و روستاهای کم برخورداراز مسایل فرهنگی است در همین راستا برای پذیرش جوانان مؤمن و با انگیزه باید بودجه مناسبی برای این مناطق در نظر گرفته شود تا بخشی از این مشکلات فرهنگی، اجتماعی خاص این مناطق با این حمایت ها برطرف شود.

 

نیاز به برنامه های فرهنگی جامع در حاشیه شهرقابل چشم پوشی نیست

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت ها در این راستا، تشکیل هسته های فرهنگی علمی در قالب پایگاه های فرهنگی مذهبی که ریشه اصلی آن مساجد هستند نیز نقش بسزایی در رشد و توسعه این مناطق محروم دارند و نباید فراموش کرد که محوریت این مراکز مهم در دست مبلغانی است که از سوی نهادهایی مثل دفتر تبلیغات اسلامی شناسایی و اعزام می شوند.

 

وی با بیان این که این باور وجود دارد که نیاز به برنامه های فرهنگی جامع در اطراف و مناطق کم برخوردار شهر مشهد قابل چشم پوشی نیست و هنوز جا برای کار بسیار وجود دارد، تصریح کرد: در این سال ها دفتر تبلیغات اسلامی همه تلاش های خود را برای رفع مشکلات فرهنگی و معنوی مناطق حاشیه نشین که با ضعف فرهنگی مواجه هستند با اعزام مبلغان و برگزاری کارگاهای آموزشی، عملی در مناطق مختلف و مناسبت های متنوع در مجموعه های فرهنگی و مذهبی شهر به کار گرفته است.

 

مسؤل اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حاشیه نشینی در شهر مشهد، کمیت و کیفیت این فعالیت ها هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و برای رسیدن به آن نیاز به برنامه ریزی مداوم و مستمر در اولویت است./934/ت302/ب

ارسال نظرات