۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۰۳۲۱۵
آیت‌الله سبحانی:

تجلیل از شخصیت‌های بزرگ علمی سبب گرایش جوانان به روحانیت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت پاسداشت مقام علمای دین تأکید کرد و گفت:‌ یکی از فوائد تجلیل از شخصیت‌های بزرگ علمی آشنا شدن نسل جوان با علما و گرایش به سوی روحانیت است.
آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در استان لرستان و اعضای ستاد ‏برگزاری مراسم پنجاهمین سالگرد آیت‌الله کمالوند، با بیان این‌که خداوند محبت اهل ایمان را در دل مردم قرار می‌دهد، گفت:‌ از این رو برای شناخت شخصیت‌ها باید به محبوبیت آنها در میان مردم نظر کرد.

 

وی به ذکر خاطراتی از مرحوم آیت‌الله کمالوند پرداخت و خاطرنشان کرد: در دوران تبلیغ متوجه شدم که همه مردم علاقه خاصی نسبت به آیت‌الله کمالوند دارند.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: آیت‌الله کمالوند دارای شخصیت برجسته‌ای بود و حضور وی در لرستان کارساز و راهگشا بود.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که آیت‌الله کمالوند از محضر حضرت آیت‌الله بروجردی بهره برد، افزود: آیت‌الله کمالوند در سن بیست و یک سالگی به قم آمد و پس از چندی به لرستان آمد و به کار تبلیغ دین و تدریس علوم دینی در این استان اهتمام ورزید.

 

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با اشاره به بعد علمی آیت‌الله کمالوند،‌ اظهار کرد:‌ طلاب فراوانی در دروس مکاسب و فلسفه آیت‌الله کمالوند شرکت می‌کردند.

 

وی بر ضرورت پاسداشت مقام علمای دین تأکید کرد و گفت:‌ یکی از فوائد تجلیل از شخصیت‌های بزرگ علمی آشنا شدن نسل جوان با علما و گرایش به سوی روحانیت است.

 

این مرجع تقلید ادامه داد:‌ علمای دین یکی از نعمت‌های الهی هستند که به ما عنایت شده از این رو باید قدردان این نعمت‌های الهی باشیم.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی در پایان بر ضرورت جمع آوری نامه‌های آیت‌الله کمالوند به حضرت آیت‌الله بروجردی و جواب‌هایی که از ایشان گرفته‌اند، تأکید کرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات