۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۰۲۰۶۰
حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد:

گزارش‌ دریافت اموال بلوکه شده ایران به طور شفاف بیان شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از ارائه اخبار ضد و نقیض پیرامون مسائل مهم کشور از سوی برخی مسؤولان، گفت: نباید گزارش دریافت اموال بلوکه شده، آمار بی کاری و تعداد افراد زیر خط فقر به صورت متناقض ارائه شود.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار با حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به گزارش‌های ضد و نقیض درباره دریافت اموال بلوکه شده ایران، تعداد بیکاران و افراد زیر خط فقر اظهار داشت: نباید این مطالب به شکل متناقض بیان شود.

وی با اشاره به اهمیت مباحث اقتصادی در شرایط کنونی کشور و شعار امسال، گفت: باید با عزم ملی و روحیه جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ وارد شویم و تفکر اقتصادی داشته باشیم؛ همه ملت در این زمینه مسؤولیت دارند؛ نباید تعداد افراد زیر خط فقر در کشور زیاد باشد.

این مرجع تقلید با تأکید چندباره بر ضعف کنترل و نظارت مسؤولان در بخش های اقتصادی، ابراز داشت: برخی وام های کلانی گرفته و پس نمی دهند، این پول ها باید دریافت شود و در راه تولید استفاده شود؛ رکود سرمایه در بانک ها و افزایش روز افزون قیمت ها جلوی پیشرفت اقتصاد ما را گرفته است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکنون در بخش های اقتصادی و فرهنگی خدمات بسیاری ارائه کرده است، افزود: شما می‌توانید با فرهنگ‌ سازی در جامعه به پیشرفت ‏اقتصادی کمک و در عرصه های گوناگون محرومیت زدایی کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی در تشریح اهمیت کار کمیته امداد به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند بندگانی دارد که برای رفع مشکلات نیازمندان تلاش می کنند، اینها در روز قیامت از عذاب الهی ایمن خواهند بود.

وی ادامه داد: پیامبر اعظم(ص) نیز در این زمینه می فرماید ایمان به خدا و منفعت‌رسانی به مردم دو خصلتی است که ‏بالاتر از آنها وجود ندارد و پلیدترین خصلت ها نیز شرک به خداوند و ضرر رساندن به ‏دیگران است./‏928/پ202/ع

ارسال نظرات