۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۹
کد خبر: ۲۰۲۰۱۲

انتقاد وحید جلیلی از عدم استفاده از شعائر دینی و انقلابی در سینمای ایران

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: در فیلم‌های غربی کلیسا زیاد دیده‌ایم اما در سینمای ایران یک پلان نمازجمعه ندیدیم، درحالی‌که در بیش از هفتصد شهر کشور نماز جمعه برگزار می‌شود، حداقل هفتاد راهپیمایی پس از انقلاب اسلامی برگزار شده اما یک پلانش در سینمای ایران راه پیدا نمی‌کند.
وحيد جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وحید جلیلی مدیر دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی عصر سه شنبه بیست و ششم فروردین ماه در همایش تصویر قلم با موضوع ردیابی اندیشه‌های سید شهیدان اهل قلم در آثار بیست ساله سینمای داستانی و مستند ایران که با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی تهران برگزار شد، سینمای پیش از انقلاب اسلامی را ضعیف، سخیف دانست و گفت: سینمای پیش از انقلاب چیزی برای افتخار کردن ندارد.

وی با بیان این‌که سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی این قابلیت را پیدا می‌کند که از جهات گوناگون به آن پرداخته شود، به جمله‌ای شهید سید مرتضی آوینی اشاره کرد و بیان داشت: حرف آوینی این است که سینمای ایران به واقعیت جامعه ایرانی توجه نمی‌کند.

جلیلی انقلاب اسلامی را مهم‌ترین واقعیت چند صدساله اخیر جامعه ایرانی دانست و اظهار داشت: رییس جمهور، رییس قوه قضاییه و نمایندگان مجلس را به شهادت می‌رسانند اما کوچک‌ترین بازتابی از این حادثه در سینمای ایران دیده نمی‌شود، سی و سه سال از حادثه هفتم تیر می‌گذرد، انگار نه انگار.

مدیر دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با انتقاد از عدم استفاده از شعائر دینی و انقلابی در سینمای ایران، بیان داشت: در فیلم‌های غربی کلیسا زیاد دیده‌ایم اما در سینمای ایران یک پلان نمازجمعه ندیدیم، درحالی‌که در بیش از هفتصد شهر کشور برگزار می‌شود، حداقل هفتاد راهپیمایی پس از انقلاب اسلامی برگزار شده اما یک پلانش در سینمای ایران راه پیدا نمی‌کند.

وی سینمای آوینی را سینمای واقعیت گرا و آرمان گرا در مقابل سینمای غیر انقلابی و سینمای فرار از واقعیت‌های جامعه پس از انقلاب ارزیابی کرد و با بیان این‌که علاوه بر فیلم‌های ساخته شده باید از فیلم‌های ساخته نشده حرف بزنیم که چرا ساخته نشد، تأکید کرد: امروز به نقد سینما نیاز داریم نه نقد فیلم.

جلیلی با بیان این‌که امروز به صراحت می‌توانیم بگوییم که یکی از واقعیت‌های سینمای ایران سانسور است، گفت: امروز به سینمای ضد سانسور نیاز داریم، دویست هزار شهید داریم، چند فیلم راجع به مادران شهدا داریم؟

مدیر دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان این‌که انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین گنجینه‌های درام را به سینماگر تقدیم کرد، اظهار داشت: چرا از ظرفیت‌های دراماتیک که انقلاب اسلامی پیشکش کرد، استفاده نمی‌شود؟/956/ پ202/ع

ارسال نظرات