۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶
کد خبر: ۲۰۲۰۱۱

همایش تصویر قلم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تصویر قلم با موضوع ردیابی اندیشه‌های سید شهیدان اهل قلم در آثار بیست ساله سینمای داستانی و مستند ایران با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
همايش تصوير قلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تصویر قلم با موضوع ردیابی اندیشه‌های سید شهیدان اهل قلم در آثار بیست ساله سینمای داستانی و مستند ایران عصر سه‌شنبه بیست و ششم فروردین ماه با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تصویر قلم با موضوع ردیابی اندیشه‌های سید شهیدان اهل قلم در آثار بیست ساله سینمای داستانی و مستند ایران با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی تهران برگزار شد.

در این همایش ابراهیم حاتمی کیا، مسعود ده نمکی، وحید جلیلی، نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار143، رضا داد، قلی زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم و تهیه کنندگان فیلم‌های «معراجی‌ها» و «شیار143» و مجری طرح فیلم «چ»حضور داشتند.

 وحید جلیلی، مدیر دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان این‌که سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی این قابلیت را پیدا می‌کند که از جهات گوناگون به آن پرداخته شود، به جمله‌ای از شهید سید مرتضی آوینی اشاره کرد و بیان داشت: حرف آوینی این است که سینمای ایران به واقعیت جامعه ایرانی توجه نمی‌کند.

وی با انتقاد از عدم استفاده از شعائر دینی و انقلابی در سینمای ایران، بیان داشت: در فیلم‌های غربی کلیسا زیاد دیده‌ایم اما در سینمای ایران یک پلان نمازجمعه ندیدیم، درحالی‌که در بیش از هفتصد شهر کشور برگزار می‌شود، حداقل هفتاد راهپیمایی پس از انقلاب اسلامی برگزار شده اما یک پلانش در سینمای ایران راه پیدا نمی‌کند.

مدیر دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، سینمای آوینی را سینمای واقعیت گرا و آرمان گرا در مقابل سینمای غیرانقلابی و سینمای فرار از واقعیت‌های جامعه پس از انقلاب ارزیابی کرد و با بیان این‌که علاوه بر فیلم‌های ساخته شده باید از فیلم‌های ساخته نشده حرف بزنیم که چرا ساخته نشد، تأکید کرد: امروز به نقد سینما نیاز داریم نه نقد فیلم.

جلیلی با بیان این‌که امروز به صراحت می‌توانیم بگوییم که یکی از واقعیت‌های سینمای ایران سانسور است، گفت: امروز به سینمای ضدسانسور نیاز داریم، دویست هزار شهید داریم، چند فیلم راجع به مادران شهدا داریم؟

براساس این گزارش رضا داد، دبیر جشنواره فیلم فجر در این همایش با بیان این‌که رویکرد ما جشنواره‌ای در شأن انقلاب اسلامی است، گفت: تغییراتی را انجام دادیم و مقداری مسیرها و روش‌هایی را اصلاح کردیم.

ایراهیم حاتمی کیا طی سخنان کوتاهی در این همایش از دیدار خود با رهبر معظم انقلاب در چند روز اخیر خبر داد و با ابراز خوشحالی و مسرت از این ملاقات، گفت: ایشان در این دیدار با چهره بشاش درباره شهید چمران سخن می‌گفتند.

بنابر این گزارش در این همایش از خانم افشار مادر شهیدان علی اکبری، ابراهیم حاتمی کیا، نرگس آبیار، مسعود ده نمکی، تهیه کنندگان فیلم‌های «معراجی‌ها» و «شیار143» و مجری طرح فیلم «چ» تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد.

لازم به ذکر است همایش تصویر قلم به‌همت مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان بسیج دانشجویی و خبرگزاری تسنیم برگزار شد./956/پ201/ص

 

ارسال نظرات