۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۰۰۵۰۷

تجلیل از برگزیدگان پنجمین مسابقه قرآن مدارس علمیه گلستان

خبرگزاری رسا ـ طلاب برگزیده در پنجمین دوره مسابقات قرآنی مدارس علمیه گلستان تجلیل شدند.
تجليل از برگزيدگان قرآني حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، طلاب برگزیده پنجمین دوره مسابقه قرآن حوزه علمیه گلستان امروز با حضور مدیر حوزه علمیه استان در محل این مدیریت تجلیل شدند.

 

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان در این مراسم با بیان این که پنجمین دوره مسابقات قرآنی حوزه علمیه استان در سه رشته ترتیل، تحقیق و حفظ یک جزء و ده جزء برگزار شد، افزود: میزان استقبال طلاب از این دوره از مسابقات بسیار قابل توجه بود که این نشان دهنده توجه و دغدغه طلاب به موضوع قرآن است.

 

وی بر ضرورت انس بیشتر طلاب با مفاهیم قرآنی تأکید کرد و گفت: طلاب برگزیده، در میان سایر طلاب شاخص هستند و نورانیت قرآن در چهره این افراد قابل مشاهده است.

 

حجت‏الاسلام ملکی با اشاره به نقش قرآن در تربیت روحی و معنوی انسان اظهار داشت: قرآن بهترین استاد اخلاق است و طلاب باید از مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره گیرند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان، رسالت حوزه در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کنند.


وی با بیان این که حوزه علمیه گلستان نسبت به برگزیدگان مسابقات قرآن توجه خاص دارد، ابراز امیدواری کرد: طلاب علوم دینی با توسل به قرآن و اهل بیت(ع) مراحل کمال و ترقی را در زندگی و تحصیل خود طی کنند. 

 

به گزارش رسا، در رشته ترتیل، محمد احمدی‏نسب، امید سعیدی و مجید بختیاری به ترتیب از مدارس علمیه الغدیر آزادشهر، امام باقر (ع) بندرگز و امام صادق (ع) گرگان نفرات اول تا سوم شدند.

 

همچنین محمد غلامی و محمد نوروزی از مدارس علمیه سفیران هدایت آزادشهر و گرگان و رامین سلیمانی از مدرسه علمیه رضویه کردکوی نیز در رشته تحقیق، رتیه‏های اول تا سوم را کسب کردند.

 

طلاب برگزیده رشته حفظ یک جزء پنجمین دوره مسابقه قرآن مدارس علمیه استان گلستان نیز محمد جواد عرب از مدرسه علمیه امام باقر (ع) گنبدکاووس و میلاد و مسلم لکزایی از مدرسه امام صادق (ع) انبارالوم هستند.

 

همچنین در رشته حفظ پنج جزء، ابوالحسن بلوچ و خلیل فرامرزی از مدرسه علمیه امام صادق (ع) مینودشت و محمدرضا میرشکار از مدرسه علمیه امام صادق (ع) انبارالوم به ترتیب رتبه‏های اول تا سوم را به دست آوردند/950/پ203/ب

ارسال نظرات