۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۰۰۵۰۶
با همکاری ستاد اقامه نماز استان؛

طرح معراج با هدف ترویج فرهنگ نماز خوانی در حوزه علمیه گرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان از اجرای طرح معراج با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز با مدارس علمیه گرگان خبر داد.
طرح معراج در گرگان

حجت‏الاسلام مصطفی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، از اجرای طرح معراج با همکاری ستاد اقامه نماز استان خبر داد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان افزود: طرح از دو ماه و نیم قبل با حضور 40 روحانی خواهر و برادر که سطح دو را گذرانده‏اند آغاز شد و به مدت ده هفته ادامه داشت.

 

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: این افراد از سوی مرکز تخصصی نماز مستقر در قم و وابسته به ستاد اقامه نماز کشور مصاحبه و پذیرفته شده بودند و پنجشنبه و جمعه هر هفته به مدت 120 ساعت دوره‏های آموزشی تخصصی را با حضور اساتید اعزامی از قم فراگرفتند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان خاطرنشان کرد: در این آموزش‏ها اهمیت، فلسفه، راز و رمز و احکام نماز به صورت تخصصی همراه با بسته‏های آموزشی ارائه شد.

 

حجت‏الاسلام ملکی تصریح کرد: شرکت‏کنندگان طرح معراج، پایان دوره در آزمون مربوطه شرکت و پس از قبولی در آن، مجوز تدریس به عنوان استاد تخصصی نماز را دریافت کرده و توانایی ارائه آموزش‏های لازم به نوجوانان، جوانان و دانشگاهیان در قالب گفتمان‏های فرهنگی با رویکرد نماز را دارند.     

 

وی همچنین از اعلام آمادگی حوزه علمیه گلستان برای برگزاری طرح معراج در شرق استان گلستان خبر داد و گفت: خوشبختانه میزان استقبال حوزویان از اجرای این طرح در گرگان بسیار قابل توجه بوده است.

20 فروردین آخرین مهلت ثبت‏نام در مسابقه تفسیر و حدیث

 

رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان گفت: بیستم فروردین ماه آخرین مهلت ثبت‏نام در مسابقه سراسری تفسیر و حدیث ویژه طلاب برادر است.

 

حجت‏الاسلام نادعلی رضایی، رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان افزود: این مسابقه روز پنجشنبه، یازدهم اردیبهشت ماه سال آینده، همزمان با حوزه‏های علمیه سراسر کشور در استان برگزار می‏شود.

 

وی با بیان این که این دوره از مسابقات در رشته‏های تفسیر قرآن کریم، معارف حدیث و حفظ حدیث برگزار خواهد شد، تصریح کرد: رشته‏های تفسیر قرآن و معارف حدیث در دو بخش طلاب پایه‏های یک تا شش و هفت به بالا برگزار می‏شوند.

 

رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان ‏ادامه داد: در رشته تفسیر قرآن، طلاب پایه‏های یک تا شش باید در آزمون تفسیر روان جزء 29 قران کریم و طلاب پایه‏های هفت به بالا باید در آزمون ترجمه تفسیر المیزان (سوره اسراء) شرکت کنند.

 

حجت‏الاسلام رضایی با بیان این که در رشته معارف حدیث نیز کتاب «هر روز با حدیث» برای طلاب پایه‏های یک تا شش و حدیث‏خوانی روشمند برای طلاب پایه‏های هفت به بالا تعیین شده است، ادامه داد: در رشته حفظ حدیث، 110 حکمت منتخب نهج‏البلاغه در نظر گرفته شد. 

 

رییس اداره تهذیب حوزه علمیه استان گلستان اظهار داشت: به برگزیدگان این مسابقه جوایز ارزشمندی همچون کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس و اعطاء می‏شود.

 

حجت‏الاسلام رضایی تاکید کرد: علاقه‏مندان به شرکت در مسابقه تفسیر و حدیث باید به پایگاه اطلاع‏رسانی دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‏های علمیه سراسر کشور مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 01712250754 تماس حاصل کنند./950/پ203/ب

ارسال نظرات