۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۹۹۹۳۸
مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی:

کاروان مشترک طلاب شیعه و سنی به مناطق سابق عملیاتی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی از اعزام کاروان مشترک طلاب شیعه و سنی مدارس علمیه استان، به مناطق سابق عملیاتی جنوب کشور خبر داد.
کاروان راهيان نور طلاب

حجت الاسلام محمود زمانی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عنوان کرد: همزمان با ایام پایانی امسال، 120 نفر از طلاب حوزه های علمیه برادران استان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق سابق جنگی در جنوب کشور اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به این که کاروان مزبور شامل برادران طلبه شیعه و سنی است، اظهار کرد: کاروان مشترک طلاب شیعه و سنی مدارس علمیه استان خراسان شمالی، بیست و پنجم اسفندماه با استفاده از سه دستگاه اتوبوس به مناطق سابق عملیاتی اعزام می شوند و پنج روز نیز در این مناطق خواهند بود.

 

حجت الاسلام زمانی در مورد اعزام طلاب خواهر حوزه های علمیه خراسان شمالی به مناطق عملیاتی در قالب کاروان های راهیان نور نیز عنوان کرد: برخی از طلاب خواهر مدارس علمیه استان متقاضی اعزام به مناطق عملیاتی تحت عنوان مبلغه در کاروان های راهیان نور بودند و به همین دلیل هم از یازدهم بهمن ماه امسال که اعزام کاروان های راهیان نور استان به مناطق سابق جنگی شروع شده؛ تعدادی از طلاب خواهر حوزه های علمیه خراسان شمالی به عنوان مبلغه همراه با این کاروان ها به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده اند.

 

به گفته وی البته در این مدت برخی از طلاب برادر مدارس علمیه استان خراسان شمالی نیز تحت عنوان مبلغ همراه با تمام کاروان های راهیان نور، به مناطق سابق جنگی در جنوب کشور اعزام شده اند.

 

حجت الاسلام زمانی همچنین در مورد اعزام اساتید حوزه های علمیه خراسان شمالی به مناطق سابق عملیاتی نیز اظهار کرد: در این راستا با توجه به تصمیم های گرفته شده؛ قرار است اساتید مدارس علمیه استان به همراه خانواده های آنان، در ایام نوروز به مناطق سابق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند.

 

گفتنی است، بنا به گفته سرهنگ نصرالله یزدان پناه، مسؤول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از ابتدا تا پایان امسال حدود 20 هزار زائر از این استان به اردوهای راهیان نور جنوب و غرب کشور اعزام می شوند.

 

به گفته وی این تعداد شامل 11 هزار و 261 هزار دانش آموز دوم دبیرستان، هزار و 350 نفر دانشجو و هشت هزار و 518 نفر اقشار عمومی است.

 

سرهنگ یزدان پناه اظهار کرده است: اعزام دانش آموزان و دانشجویان به مناطق سابق عملیاتی کشور تا بهمن ماه انجام می شود و پس از آن از نیمه بهمن تا فروردین سال آینده اقشار عمومی اعزام خواهند شد که طلاب و روحانیان نیز در زمره اقشار عمومی به این مناطق اعزام می شوند.

 

لازم به ذکر است، در حالی که در استان خراسان شمالی 14 حوزه علمیه شامل هشت مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران با بیش از هزار طلبه و 50 استاد فعال است، بنا بر اعلام سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی اکنون در این استان 22 پایگاه بسیج طلاب فعالیت می‌کنند که از این تعداد پنج پایگاه مخصوص بانوان و مابقی به طلاب و روحانیان آقا اختصاص دارد.

 

جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند و با تقدیم 72 شهید و طلبه، به نسبت جمعیت این قشر در استان بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند./9314/ت302/ب

ارسال نظرات