۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۹۹۸۳۹

علمای عربستان حمله‎ نیروهای امنیتی به مناطق شیعه نشین را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای عربستان در بیانیه‎ای مشترک حمله‎ نیروهای امنیتی به مناطق شیعه نشین را به شدت محکوم کرده و خواستار برقرار امنیت در این کشور شدند.
علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجج اسلام شیخ عبدالله الخنیزی، سیدعلی الناصر، عبد الکریم الحبیل، حسن الصفار، جعفر الربح، یوسف المهدی، حسین البیات، حسین العایش، عادل بو خمسین و سید کامل الحسن ازعلمای عربستان روز گذشته در بیانیه‎ای مشترک حمله‎ مسلحانه نیروهای امنیتی به مناطق شیعه نشین را محکوم کردند و خاطرنشان ساختند برپایی امنیت و آرامش در جوامع یکی از اهداف شریعت اسلام شمرده می‎شود که باید به آن توجه و اهتمام ویژه‎ای داشت.


در این بیانیه آمده است: شیعیان از حمله‎های تروریستی به نام دین و سیاست خسته شده‎اند؛ در هیچ نقطه از دین مبین اسلام انجام اقدام‎های تروریستی مورد تایید قرار نگرفته شده است بلکه به شدت از آن تبرئه می‎جوید.


علمای عربستان اظهار داشتند: در بررسی سیره اهل بیت (ع) به خوبی متوجه می‎شویم که آنان بر وحدت بین امت‎های اسلامی و رعایت مصالح تاکید بسیار داشته‎اند. حمایت از امنیت داخلی و محکوم کردن ناامنی از سیره اهل بیت (ع) و مراجع اسلام است.


در این بیانیه از جوانان خواسته شده است که از گروه‎های تروریستی حمایت نکنند زیرا کمک به تروریست‎ها سبب افزاش اختلافات، مشکلات و دشمنی‎ها می‎شود.


علمای عربستان در بخشی دیگری از بیانیه تصریح کردند استفاده نیروهای امنیتی از سلاح علیه شهروندان به هر دلیلی اعم از دینی و سیاسی قابل قبول نیست و ما آن را نمی‎پذیریم./994/ب903/د

ارسال نظرات