۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۱۹۹۵۲۰
همزمان با شب میلاد حضرت زینب؛

صد و چهار نفر از طلاب مدارس سفیران هدایت به دست آیت‌الله سبحانی ملبس شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه گذاری صد و چهار نفر از طلاب و مبلغان، مدارس سفیران هدایت همزمان با شب میلاد حضرت زینب(س)،‌ به دست حضرت آیت‌الله سبحانی در مرکز تخصصی تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه قم برگزار شد.
عمامه گذاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عمامه گذاری طلاب و مبلغان مدارس سفیران هدایت همزمان با شب میلاد حضرت زینب(س)،‌ عقیله بنی‌هاشم در مرکز تخصصی تبلیغ قم برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم صد و چهار نفر از طلاب و مبلغان عرصه دین به دست حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید به لباس مقدس روحانیت ملبس شده و رسما سربازی امام زمان (عج) را پذیرفتند.

در این مراسم‌، حجت‌الاسلام نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با خوش آمدگویی به حضرت آیت‌الله سبحانی به ارائه گزارشی از عملکرد معاونت تبلیغ و مدارس سفیران هدایت پرداخت.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه تعداد شعبه‌های مدارس سفیران هدایت در سراسر کشور را شصت مدرسه علمیه عنوان کرد و گفت: این تعداد مدرسه تحت نظر مدیریت حوزه علمیه قم است.

وی ادامه داد: تنها یک مدرسه سفیران هدایت در قم است و 59 مدرسه سفیران هدایت در استان‌ها و شهرهای دیگر است.

حجت‌الاسلام نبوی بیان این‌که در استان سیستان و بلوجستان پنج مدرسه و در استان کرمان 9 مدرسه از مدارس سفیران هدایت مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در مناطق مشترک اهل سنت و شیعه مدارس سفیران هدایت بسیار مؤثر بوده است.

وی یادآور شد: به زودی در استان خراسان چهل و هفت مدرسه سفیران هدایت دایر می‌شود که از این تعداد سی و هفت مدرسه برای خواهران و 10 مدرسه دیگر برای برادران است.

معاون تبلیغ حوزه با اشاره به این‌که در حال حاضر در کل کشور در خواست تأسیس 90 شعبه از مدارس سفیران هدایت را داریم، بیان داشت: تعداد متعلمین مدارس سفیران هدایت 4 هزار و چهار و صد و پنجاه نفر هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون نیز هزار و ششصد و پنجاه نفر فارغ التحصیل شدند، از این‌رو جمع متعلمین ایمن مرکز 6 هزار و صد نفر است.

حجت‌الاسلام نبوی با تأکید بر این‌که سازمان‌ها و بخش‌های مختلف خواهان جذب طلاب سفیران هدایت هستند، خاطرنشان کرد: در مجموعه طرح هجرت 3 هزار مبلغ فعالیت می‌کنند که از این تعداد سیصد تا حداکثر چهار صد نفر از طلاب سفیران هدایت هستند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مقیسه، مدیر مدارس سفیران هدایت نیز در سخنانی با خیر مقدم به حضرت آیت‌الله سبحانی و حاضرین گفت: این لباس مقدس لباس اولیای الهی، ائمه اطهار(ع) و مراجع تقلید است،‌ از این‌رو برای طلاب افتخاری است که این لباس مقدس را بر تن می‌کنند.

وی تصریح کرد: در روایتی آمده «عمامه به سر داشتن سبب می‌شود فرد دارای صفت حلم شود»، عمامه به سر گذاشتن سبب مردانگی، مروت و جوانمردی می‌شود./993/پ202/ع

ارسال نظرات