۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۹۹۵۱۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

با تغییر دولت نباید افراد ارزشمند کنار گذاشته شوند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت تک جنسیتی دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: زمانی که دولتی به کار خود پایان می‌دهد نباید اقدامات خوب آن نادیده گرفته شود و باید از افراد ارزشمند و با اخلاق آن بهره برد.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پنج شنبه شب در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،‌ ارتباط مسؤولان با مراجع تقلید را امری پسندیده و ضروری خواند و گفت: این امر سبب می‌شود مردم به این مسأله که مسؤولان آنها افراد متدین و علاقه مند به روحانیت هستند، واقف شوند.

وی ادامه داد: ارتباط میان مسؤولان با روحانیت یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اهمیت کار در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: وظیفه خطیری بر دوش وزیر علوم قرار دارد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، تأکید کرد:‌ زمانی که دولتی به کار خود پایان می‌دهد نباید اقدامات خوب آن نادیده گرفته شود و باید از افراد ارزشمند و با اخلاق آن بهره برد.

وی با بیان این که برخی از کشورهای اروپایی سیاست تک جنسیتی را در دانشگاه‌های خود اجرا می‌کنند، بسیاری از مفاسد را نتیجه اختلاط دختر و پسر دانست و گفت: باید نسبت به تک جنسیتی شدن دانشگاه‌ها اهتمام ورزید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه سیاسی نشدن جو دانشگاه‌ها را خواسته رهبری دانست و ابراز کرد: فضای دانشگاه باید علمی باشد و دانشجویان به سمت مسائل علمی بروند هرچند آگاهی از مسائل سیاسی امری اجتناب ناپذیر است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت توجه به مسأله بومی سازی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: در قم باید اهمیت بیشتری به این مسأله داده شود چون فرهنگ متفاوتی دارد./927/پ202/ج

ارسال نظرات