۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۹۹۳۱۹
امام جمعه بابل:

دوری مدیران از مردم زمینه ساز فساد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران یکی از پیامدهای دور شدن مدیر از مردم را ایجاد زمینه های فساد بیان کرد و افزود: اگر بین مدیر و جامعه فاصله ایجاد شود مدیریت او بجای اینکه اثرات مفید برجای بگذارد زمینه فساد را در جامعه ایجاد می کند، برای اینکه چنین مدیری از امور مردم بی اطلاع و کم اطلاع است و اطلاعاتی که به او می رسد با حقایق جامعه مرتبط نیست.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل ، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، امروز در ادامه سلسله مباحث سبک مدیریت اسلامی در دانشگاه نوشیروانی بابل  گفت: اسلام روش هایی را در زندگی دارد که منحصر به خود اسلام است و این سبک منحصر به فرد در اندیشه های دیگر دیده نمی شود.

 

وی ادامه داد: در سبک مدیریت اسلامی اصل برعدم احتجاب است و این به این معنا است که مدیری که می خواهد با سبک مدیریت اسلامی مدیریت کند نباید خود را در مقابل مردم در پرده قرار بدهد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با مردم بودن و زندگی با مردم عادی را ویژگی توصیه شده اسلام به مدیران حکومت اسلامی بیان کرد و افزود: از ویژگی های حکومت اسلامی این است که ارتباط دائمی، مستمر و متقابل هم از سوی مردم با مدیر و هم از سوی مدیر با مردم برقرار شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به فرازی از عهدنامه امیرالمؤمنان خطاب به مالک اشتر در خصوص ویژگی رفتاری مدیران تصریح کرد: منظور از ارتباط داشتن مدیر جامعه ی اسلامی با مردم به این معنی نیست که یک مدیر همه 24 ساعت خود را با مردم سپری کند بلکه در کار اختصاص اوقاتی برای امور عبادی، فردی و خانواده اوقاتی را برای رابطه با مردم در جهت حل مشکلات آنها صرف کنند.

 

وی با اظهار تأسف از رفتار برخی از مدیران که خود را از مردم دور نگه می دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مدیران بین خود و مردم حصار و خندقی ایجاد می کنند و این رفتار دستورات اسلام و سیره رفتاری ائمه اطهار(ع) و به دور از شان مدیران در جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام روحانی یکی از تأثیرات دور شدن مدیر از مردم را ایجاد زمینه های فساد بیان کرد و افزود: اگر بین مدیر و جامعه فاصله ایجاد شود مدیریت او بجای اینکه اثرات مفید برجای بگذارد زمینه فساد را در جامعه ایجاد می کند، برای اینکه چنین مدیری از امور مردم بی اطلاع و کم اطلاع است و اطلاعاتی که به او می رسد با حقایق جامعه مرتبط نیست.

 

وی ادامه داد: این فاصله نتیجه کم لطفی و بی مهری یک مدیر با جامعه اسلامی است به دلیل اینکه این مدیرضمن برخوردار بودن از اطلاعات ناقص از جامعه  به امور ضعیف اهمیت فراوان اما اموری که دارای اهمیت فراوان است را مورد بی توجهی قرار می دهد.

 

امام جمعه بابل یکی دیگر از ثمرات فاصله گرفتن مدیر از مردم را آمیخته شدن حق از باطل بیان کرد و گفت: کار خوب را زشت و کار زشت را خوب جلوه می دهد و در نتیجه حق با باطل در جامعه با یکدیگر آمیخته می شود.

 

این استاد حوزه های علمیه بابل تصریح کرد: مدیر در جامعه اسلامی باید از قشری انتخاب شود که برای مردم قابل لمس باشد یعنی قشری که دردهای مرد را بشناسد و با این امور هم گام باشد و درد جامعه را درک نمی کند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیا بابل، امکان فرصت به مردم را برای بیان خواسته های خود از ویژگی‌های مدیریت اسلامی بیان کرد و افزود: دومین روش در مدیریت اسلامی ایجاد فرصت برای مردم است تا این ارتباط با راحت ترین امکان صورت بپذیرد.

 

وی ادامه داد: برخی از مدیران زمانی که با مردم  روبرو می شوند به گونه‌ای با ابهت خاصی با آنها مواجه می شوند که مردم از ارائه خواسته های خود صرف نظر می کنند و جرأت مطرح کردن نیازهای خود را ندارند.

 

حجت الاسلام روحانی، تواضع را از ویژگی برجسته مدیران اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: وقتی پیامبر(ص) در جمعی می نشست کسی تشخیص نمی داد که کدام یک از افراد پیامبر(ص) است؛ این ها سبک ویژه اسلام است و در سبک های دیگر پیدا نمی شود  یک مدیر وقتی در ارتباط با مردم است باید بسیار متواضعانه برخورد کند.

 

وی ادامه داد: مبادا مدیری خود را متمایز از مردم بداند و مبادا بگوید که من مدیر، حجت الاسلام، رییس جمهور یا فلان عنوان هستم.

 

خطیب جمعه در ادامه یکی دیگر از جلوه های سبک مدیریت اسلامی را هماهنگی پوشش و زندگی شخصی با مردم عامه بیان کرد و گفت: مدیر جامعه اسلامی نباید در لباس و پوشش و منزل و خورد و خوراک آنچنان با مردم فاصله داشته باشد که مردم خیال کنند نمی توانند با او ارتباط برقرار کنند/950/پ202/س

ارسال نظرات