۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۹۸۷۹۹

ناتو از افغانستان می رود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل ناتو اعلام کرد، نیروهای ناتو پس از خروج کامل که پایان سال 2014 خواهد بود، رزمایش بزرگی در کشور افغانستان انجام خواهند داد.
ناتو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از صدای روسیه، دبیرکل ناتو که در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو این سازمان حضور داشت گفت: نیروهای ناتو پس از خروج کامل که پایان سال 2014 خواهد بود، رزمایش بزرگی در کشور افغانستان انجام خواهند داد.


اندرس فوگ راسموسن ضمن اشاره به این موضوع گفت: ما حقایق را می دانیم. اگر توافقی میان آمریکا و افغانستان در مورد ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان پس از سال 2014 حاصل نشود، هیچ توافقی میان ناتو و افغانستان نیز نمی توان حاصل کرد.


دبیر کل ناتو در حالی که افغانستان را به امضاء تفاهم نامه با آمریکا تهدید می کرد ادامه داد، اگر توافقی در این میان حاصل نشود، هیچ نیروی ناتو پس از سال 2014 در افغانستان باقی نخواهند ماند. البته باید به این مساله نیز اشاره کنم که عدم حصول توافق، نتیجه مدنظر ما نیست. اما حقایقی وجود دارند که لازم است به آنها در تصمیم گیری ها توجه شود.


لازم به ذکر است سخنان وی همزمان با اعلام عدم امضای همکاری نظامی آمریکا و افغانستان توسط رییس جمهور افغانستان منتشر شده است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات