۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۹۸۷۱۹
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رساـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: آزمون کتبی مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف، فردا همزمان با سراسر کشور، در امامزاده ها و حوزه های تعیین شده این استان نیز برگزار می شود.
حجت الاسلام سهرابي خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح پنج شنبه در نشست خبری از رقابت افزون بر سه هزار و 500 قرآن آموز در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف در این استان خبر داد و اظهار داشت: آزمون شفاهی مرحله دوم این طرح هشتم اسفندماه به پایان رسیده و آزمون کتبی آن نیز جمعه نهم اسفندماه (فردا) همزمان با سراسر کشور در امامزاده ها و حوزه های تعیین شده استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به این که طرح تریبت حافظان و قاریان قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه از دو سال پیش و در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی آغاز شد، افزود: در این طرح سازمان اوقاف کشور با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان های مختلف یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری قرآن را در سراسر کشور تربیت می کند.
حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: در این طرح که در یک برنامه چهار ساله اجرا می شود؛ سهمیه خراسان شمالی تربیت پنج هزار و 400 نفر قرآن آموز شامل دو هزار و 700 قاری و دو هزار و 700 نفر نیز حافظ قرآن کریم با محوریت بقاع متبرک است.
وی با اشاره به این که طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در این استان از دو سال پیش با همکاری مؤسسات قرآنی در جوار بقاع متبرک شاخص خراسان شمالی آغاز شده است، افزود: تاکنون سه هزار و 504 قرآن آموز در دوره های طرح تربیت حافظان قرآن کریم ثبت نام کرده اند و بر اساس برنامه آزمون کتبی مرحله دوم این طرح جمعه نهم اسفند ماه برگزار می شود.
به گفته حجت الاسلام سهرابی این آزمون از ساعت 10 صبح فردا همزمان با سراسر کشور در امامزاده ها و حوزه های تعیین شده این استان آغاز می شود و تا هنگام اذان ظهر و عصر نیز به پایان می رسد.
این مسؤول اضافه کرد: مرحله شفاهی آزمون حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی در دو رشته حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی از بیست و سوم بهمن ماه آغاز شد و تا هشتم اسفند ماه نیز ادامه داشت.
وی با اشاره به این که در برگزاری مرحله شفاهی این طرح 115 مربی قرآن مؤسسات قرآنی این استان مشارکت داشتند، افزود: در پایان مرحله کتبی و شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، به قرآن آموزانی که از 100 امتیاز، امتیازی بالاتر از 70 گرفته باشند؛ مدرک رسمی و معتبر از سوی این سازمان اعطا می شود.
به گفته حجت الاسلام سهرابی همچنین به نفر نخست این طرح در خراسان شمالی یک کمک هزینه عمره مفرده، به نفر دوم یک کمک هزینه سفر کربلا و به نفرات سوم تا پنجم نیز هر کدام یک کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا خواهد شد.
وی اظهار داشت: نتایج نهایی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان اردیبهشت ماه سال آینده اعلام می شود.
گفتنی است، بر اساس اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکنون 525 هزار نفر در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم طی دو سال شرکت کرده‌اند که از این تعداد 220 هزار نفر سال گذشته و 305 هزار نفر هم امسال ثبت نام کرده اند.
بر پایه این خبر آزمون شفاهی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم که از بیست و سوم بهمن تا هشتم اسفند در سراسر کشور برگزار شد و آزمون کتبی این دوره نیز به صورت سراسری با شرکت حدود 200 هزار قرآن آموز، روز جمعه نهم اسفندماه در 10 رشته و در دو هزار و 500 پایگاه استان های مختلف برگزار می شود.
لازم به ذکر است، در طرح تربیت حافظان قران کریم نونهالان هفت تا 12 سال سوره‌های کوتاه قرآن کریم، نوجوانان 12 تا 18 سال جزءهای اول و آخر و افراد 19 سال به بالا نیز دو جزء اول و جزء آخر قرآن کریم را حفظ خواهند کرد.
البته ظرفیت ثبت نام حافظان قرآن کریم این طرح در خراسان شمالی با ثبت نام افزون بر سه هزار و 500 نفر به طور 100 درصد تکمیل شده و این استان از نظر ثبت نام حافظان شرکت کننده در طرح تربیت حافظان قرآن کریم، در بین استان های سراسر کشور پیشتاز است./9314/پ202/س
ارسال نظرات